مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم ) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم ) :

توضیحات:
مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم ۱۵ صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )
فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخش هایی از متن:

مفهوم ارتباطات:
معنای ارتباطات فرآیندی است که هم تکراری و با هدف است. کلمه ارتباطات مشتق شده از واژه لاتین (communis) به معنای (To make common) یا “عمومی کردن”، “بخش کردن”، “بیان کردن، سهم بردن” یا “انتقال دادن” است. از طریق ارتباطات، مردم تحت تاثیر رفتار یکدیگر در گروهها قرار می گیرند. بنابراین ارتباطات به معنای شکستن موانع یکپارچکی انسانی است. و آن به معنای دستیابی به درک متقابل است. بنابراین ارتباطات همواره مستلزم حداقل سه عناصر می باشد:
۱- منبع یا فرستنده
۲- پیام
۳- مقصد یا گیرنده (پرادهان و چوپرا ، ۲۰۰۸).

برخی تعاریف از ارتباطات:
بروکر : ” ارتباطات عبارتست از انتقال معانی و هدایت یک پیام از یک شخصی به شخص دیگر “.
هولند: ” ارتباطات عبارتست از کنترل رفتار از طریق توصیف و محرک تقویتی. و در تعریفی ارتباطات عبارتست از وادار کردن فرد پیام دهنده جهت انتقال محرک به تغییر رفتار در افراد دیگر “.

مهارت های ارتباطی:
مهارت های ارتباطی به رفتارهایی اطلاق می شود که شخص می تواند از آن طریق با دیگران به نحوی ارتباط برقرار کند که به بروز پاسخ های مثبت و پرهیز از پاسخ های منفی منتهی شود (قبادی، ۱۳۸۷).

انواع ارتباطات از حیث ارائبازخورد (عکس العمل):
۱) ارتباطات یک طرفه (یک جانبه): اگر عکس العمل گیرنده نسبت به پیام ابراز نشود آن را ارتباط یک جانبه گویند.
۲) ارتباطات دو طرفه (دو جانبه): چنانچه محیط استقراربه گونه ای باشد که گیرنده عکس العملها و نظرهای خود را دربار محتوای پیام به اطلاع فرستنده برساند به این نوع، ارتباط دو جانبه گویند (رضائیان،۱۳۹۰).

برخی از منابع مورد استفاده:
– آهنچیان، محمدرضا؛ منیدری، رمضانعلی، ۱۳۸۳، رابطه ی مهارت های ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی، پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شماره ی ۱۲، صص ۶۰- ۴۱.
– الوانی، سید مهدی، ۱۳۸۵، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، ص ۱۶۸ و ۱۸۰ و ۱۸۴.
– ترواثا، رابرت؛ نیوپرت، جین، ۱۳۷۴، اصول مدیریت و رفتار سازمانی، ترجمه عین الله علاء، چاپ دوم با اصلاحات، تهران: انتشارات زوّار.
– حسینی نسب، داود؛ مصطفی پور، کبری، ۱۳۹۱، بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی مدارس شهرستان پارس آباد در سال تحصیلی ۸۹ – ۹۰، فصلنامه علوم تربیتی، شماره ی ۱۹، صص ۴۰- ۲۷.
– رابینز، استیفن پی، ۱۳۸۵، رفتار سازمانی، ترجمه ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، ص ۵۹۰ و ۵۸۴ و ۵۸۵.
– رضائیان، علی، ۱۳۹۰، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات سمت.
– سید جوادین، سیدرضا، ۱۳۸۳، نظریه¬های مدیریت و سازمان، تهران: نگاه دانش، ص ۳۸۵ و ۳۸۴ و ۳۸۷.

Pradhan, N. & Chopra, Niti 2008. Communication Skills for Educational Managers: An Exercise in Self Study. First Published, Dehli: Book Enclave.

….

مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )
فهرست مطالب:
مفهوم ارتباطات
برخی تعاریف از ارتباطات
هدف ارتباطات
نقش ارتباطات
فرآیند ارتباطات
انواع ارتباطات
انواع الگوهای ارتباطی
انواع ارتباطات از حیث ارائ بازخورد (عکس العمل)
انواع الگوهای ارتباطی از حیث مسیر انتقال پیام
انواع الگوهای ارتباطی از حیث رسمی و غیررسمی
انواع الگوهای ارتباطی از حیث انتقال اطلاعات در ارتباطات رسمی
انواع الگوهای ارتباطی از حیث انتقال اطلاعات در ارتباطات غیررسمی
موانع برقراری ارتباطات
موانع موجود بر سر راه ارتباطات اثربخش
روشهای بهبود ارتباطات
ویژگیهای ارتباط موفق
مهارتهای ارتباطی
ابعاد مهارتهای ارتباطی
مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم )
فهرست منابع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.