بررسی انسداد شبکه معابر اضطراری ناشی از فروریزش ساختمان در اثر زلزله ( مطالعه موردی محدوده طرح ترافیک تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی انسداد شبکه معابر اضطراری ناشی از فروریزش ساختمان در اثر زلزله ( مطالعه موردی محدوده طرح ترافیک تهران) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی انسداد شبکه معابر اضطراری ناشی از فروریزش ساختمان در اثر زلزله ( مطالعه موردی محدوده طرح ترافیک تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی انسداد شبکه معابر اضطراری ناشی از فروریزش ساختمان در اثر زلزله ( مطالعه موردی محدوده طرح ترافیک تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی انسداد شبکه معابر اضطراری ناشی از فروریزش ساختمان در اثر زلزله ( مطالعه موردی محدوده طرح ترافیک تهران) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

یکی از گامهای مهم در تحلیل عملکرد لرزه ای شبکه حمل ونقل بررسی مدلهای فروریزش ساختمانها است. انسداد معابر ناشی از فروریزش باعث از دست رفتن بخش و یا تمام ظرفیت کمان مورد نظر شده و احتمال پیوستگی یک مسیر را تحت شعاع قرار می دهد. در این تحقیق احتمال فروریزش ساختمانها در امتداد معابر محدوده طرح ترافیک تهران در اثر وقوع زلزله سناریوی گسل ری جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است.مشکلات تردد در وضع موجود در تهران به نحوی است که در محدوده مرکزی شهر، در شرایط عادی اعمال محدودیت تردد انجام می پذیرد و این موضوع منجر به ایجاد محدوده طرح ترافیک شده است. بدیهی است به دلیل تراکم جمعیتی بافت آسیب پذیر و معابر محدود و باریک در شرایط زلزله امکان اسنداد معابر در این محدوده زیاد بوده و بررسی آن را پراهمیت می نماید. یکی از عوامل مهم در عدم دسترسی به معابر و تاخیر در عملیات امداد و نجات، ریزش ساختمان مجاور راه ها و پرتاب مصالح به عرض راه میباشد که موجب کاهش ظرفیت راه شده و با توجه به عرض باقیمانده راه،تاخیر در عملکرد حمل و نقل پس از بحران ایجاد میشود.چه بسا در بخشهایی از شبکه معابر مورد نظر به دلیل از دست رفتن بخش قابل توجه معابر،امداد رسانی امکانپذیر نبوده و استفاده از این معابرغیرممکن باشد.مدلسازی میزان تاخیر براساس داده های سازهای و شهرسازی از مراجع ذی ربط و روش پیمایشی برای کنترل ارتفاع سازه های بلند در جوار معابر صورت پذیرفت. در این راستا پارامترهای دخیل که منجر به انسداد معابر پس از وقوع یک زلزله احتمالی میگردد از نتایج تحقیقات مختلف مرتبط استخراج که مهمترین آن عبارت است از: شدت زلزله،عرض معبر،ارتفاع ساختمان در جوار معبر،نوع و یا گونه ساختمان بوده که به شاخصی برای میزان فروریزش آن دست یافته و در پهنه های مختلف با استفاده از تکنیک های مدلسازی برپایه GIS قابل تقسیم است. سپس موقعیت این پهنه با توجه به وضعیت معابر تنگ ( با عرض کمتر از ۶ متر ) که در شرایط بحران پس از زلزله قابل اتکا نبوده در دو حالت شبکه اصلی اضطراری محدوده مورد مطالعه و شبکه فرعی محدوده مورد مطالعه نشان داده شده است. نتیجه نشان می دهد محله و بخشهایی از محله و وو از وضعیت نامناسب پدیده فروریزش ساختمان در اثر وقوع زلزله سناریوی گسل ری جنوبی مواجه بوده که خطرپذیری مسدودی معابر اطراف آن قابل توجه است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.