مطالعه و ارزیابی تأثیر محیط یادگیری آموزش رشته معماری برفرآیند ادراک و شناخت با رویکرد روان شناسی محیط


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه و ارزیابی تأثیر محیط یادگیری آموزش رشته معماری برفرآیند ادراک و شناخت با رویکرد روان شناسی محیط دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه و ارزیابی تأثیر محیط یادگیری آموزش رشته معماری برفرآیند ادراک و شناخت با رویکرد روان شناسی محیط  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه و ارزیابی تأثیر محیط یادگیری آموزش رشته معماری برفرآیند ادراک و شناخت با رویکرد روان شناسی محیط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه و ارزیابی تأثیر محیط یادگیری آموزش رشته معماری برفرآیند ادراک و شناخت با رویکرد روان شناسی محیط :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی عوامل فیزیکی محیط و شناخت عناصر محیطی تأثیرگذار بر فرایند ادراک و شناخت دانشجویان رشته معماری در محیط یادگیری این رشته به معرفی مؤلفه هایی کیفی برای طراحی این نوع فضاها پرداخته است. فضاهای آموزشی به خصوص در مقاطع تحصیلی بالاتر همچون دانشگاه، با در برداشتن مؤلفه های انسانی و غیرانسانی، زمینه ای برای بروز رفتارهای گوناگون چه به صورت فردی و چه اجتماعی به گونه تاثیر متقابل مابین افراد خواهند بود. با مطالعه و بررسی پتانسیل های موجود در محیط در جهت پیشبرد این نوع ساختارها، تاثیرات رفتاری فوق الذکر و سازماندهی عوامل فیزیکی محیط در کالبد فضاهای آموزشی می توان گام های موثری برداشت. بنابراین با نگاهی به روان شناسی محیط و تأمل بر اینکه محیط در رشد و پیشرفت فرد از راه های مختلف تأثیر گذار است و نوع عادات و مهارت هایی که فرد کسب می کند مربوط به شرایط و اوضاع و احوال محیطی است که او در آن زندگی می کند، درمی یابیم که وضعیت زندگی اجتماعی فرد نیز تابع محیط است و تجربه هرفرد در زندگی محصول تأثیر متقابل میان آن فرد و محیط اوست. بنابراین محیط با ایجاد فرصت و تحریک و تشویق فرد، در فرایند ادراکی و شناخت او تأثیر می گذارد. در این مطالعه با تأکید بر عوامل اجتماعی و فیزیکی فضاها و نقش ادراک و شناخت از محیط به بررسی مؤلفه های سازنده فضاهای آموزشی در رشته معماری پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.