نقش نظام آموزشی در گرایش به کتابخوانی (با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش نظام آموزشی در گرایش به کتابخوانی (با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری) دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش نظام آموزشی در گرایش به کتابخوانی (با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش نظام آموزشی در گرایش به کتابخوانی (با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش نظام آموزشی در گرایش به کتابخوانی (با بهره گیری از سخنان مقام معظم رهبری) :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

با توجه به عنایت خاصی که اسلام به علم و دانش داشته است و راه بهورزی و سعادتمندی را از آن علماء می داند بدیهی است که توجه به کتاب به عنوان ابزار ارزشمند بسط و نشر علم هم درخور دقت است. علاوه بر اینکه معجزه ی پیامبر اسلام خود کتاب است و کتاب گر چه در همه ی ادیان آسمانی عنصر مقدس و ارزشمندی بوده است ، ولی در اسلام از ویژگی خاصی برخوردار است. معرفی قرآن به عنوان کتاب آسمانی بیانگر اهمیتی است که اسلام بر کتاب و کتابخانه قائل شده و به اهل مطالعه و کتاب با دیده احترام نگریسته است و فرموده قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (سوره ی زمر –آیه ی ۹). رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با میزان کتابخوانی می فرمایند : «یکی از کارهایی که از قرائن فهمیده می شود که در بین اروپایی ها معمول است و متاسفانه اینجا هیچ معمول نیست، این است که مثلا مادران یا معلمان برای کودکان در فرصت هایی کتاب می خوانند ، یا دو ، سه نفر می نشینند و یک نفر برایشان کتاب می خواند». شناخت ویژگی ها توانایی ها و نیازها و علاقه های کودکان و نوجوانان ، این وظیفه را متوجه مربیان، والدین و کتابداران می کند تا بکوشند آنچه در توان دارند در خدمت فراهم کردن شرایط مساعدی قرار دهند که فرایند رشد کودکان و نوجوانان را تسهیل کند. شکی نیست که یکی از مهمترین این شرایط، ایجاد عادت هایی است که کودکان و نوجوانان را به سمت شناخت وآگاهی هدایت کند. ایجادعادت به مطالعه یکی از عادت های پسندیده است او نیازمند این است که خود را بهتر بشناسد ، دایره شناخت خود را از محیط بالا ببرد و با روابط انسانی بهتر آشنا شود . پس تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت های کارگزاران فرهنگی باشد . برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه به بیان نقش نظام آموزشی در این مقاله می پردازیم. ایجاد عادت به مطالعه شامل فعالیت های مداوم و کوچکی است که به تدریج مزه خواندن را چه در کلاس درس و چه در اوغات فراغت به کودکان می شناساند. یکی از کمترین نمرات ایران در آزمون سنجش سواد خواندن در سطح بین المللی ، همین لذت نبردن افراد از مطالعه ی خویش است. برای رفع این مشکل ، باید به تقویت کتابخانه های مدارس و از طرفی هم استفاده از منابع مختلف در نظام آموزشی بپردازیم. کمبودهای اقتصادی و توزیع ناعادلانه ی کتاب ها ، سبب ضعف کتابخانه های مدارس شده است. برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان در بسیاری از کشورها، به علت اهمیت موضوع ، ساعات خاصی را در مدارس و حتی در دانشگاه ها به این امر اختصاص می دهند و کسی که قسمت زیادی از اطلاعات و دانش خود را راجع به جهان از طریق مطالعه و خواندن کسب می نماید خواننده یا مطالعه کننده نامیده می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.