تبیین نقش خانواده در مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین نقش خانواده در مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین نقش خانواده در مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین نقش خانواده در مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین نقش خانواده در مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره ابتدایی :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

مطالعه و اطلاعات، عامل مهم توسعه و ایجاد فرهنگ محسوب می شوند و کم و کیف پیشرفت فرهنگی هر فرد یا جامعه بستگی مستقیم به میزان خواندن و کیفیت آنچه می خوانند دارد(شعاری نژاد، ۱۳۸۶،ص۴۱). گراش به کتاب و مطالعه، از عوامل مهم رشد جوامع ومزان دستاب بـه اطعـات، از مؤلفههای توسع مل قلمداد مشود (خسروی،۱۳۸۱،ص۳۱).کودک برای خواندن نیز مدل می خواهد و وقتی که برای اوکتاب می خوانید در واقع به او مدل و الگو می-دهید(کولینان،۱۳۸۲،ص۳۹). اما متاسفانه به دلایلی گوناگون، کتاب از چنین موقعیتی که شایسته جامعه ما باشد برخوردار نشده و هنوز مطالعه به عنوان یک نیاز دائمی برای همگان مطرح نیست. ریشه یابی علل به عوامل موثر در بی رغبتی و کم رغبتی به مقوله ی مطالعه در میان دانش آموزان اصل مهمی است که باید با سعه ی صدر و دقت هرچه بیشتر مورد ارزیابی قرار بگیرد(صبا، ۷۱،ص۱). از موانع عدم گرایش به مطالعه ی غیردرسی در دانش آموزان می توان موارد زیر را برشمرد؛ سطح اقتصادی خانواده، میزان تحصیلات والدین، پایگاه اجتماعی خانواده که پژوهشگران درصدد هستند تاثیر این عوامل را بر میزان علاقه مند ساختن دانش آموزان بر مطالعه کتب غیردرسی بسنجند. پایین بودن سطح مطالعه در ایران ناشی از عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است. ما می توانیم مطمئن باشیم که اگر فرزندانمان از کودکی شوق به خواندن پیدا کنند و انگیزه ی مطالعه کردن در آن ها به وجود آید و مطالعه کردن را جزئی از زندگی خود بدانند.(ریاضی،۱۳۷۵). آشنایی کودک با کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود و رغبت های او در خانواده شکل می گیرد. خانواده اثری عمیق بر رفتارها و عادت های فرد دارد و بی شک ایجاد روحیه عادت به مطالعه در فرزندان بر عهده والدین است بنابراین اگر فرهنگ کتابخوانی در جامعه ی ما رواج ندارد و از جایگاه ارزنده ای برخوردار نیست، و علل آن را باید در بستر خانواده جست وجو کرد. اگر فرزندان ما با کتاب و کتابخوانی بیگانه اند، علل آن را باید در رفتارهای مادران و پدران مورد کند وکاو قرار داد؛ چرا که هنوز پدیده ی کتاب و کتابخوانی به عنوان یک نیاز و ضرورت واقعی مطرح نشده و آمار کتابخوانی در جامعه ی ما تاسف انگیز است.هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش خانواده در آموزش دادن به کودکان و تشویق آنان به مطالعه و کتابخوانی است. ما در این پژوهش می کوشیم این نکته را بررسی کنیم که چگونه می توانیم فرهنگ مطالعه را در مردم از همان اوایل کودکی نهادینه کنیم؛ به گونه ای که وقتی به سن بزرگسالی می رسند، بتوانند فرزندان آینده را نیز به سمت کتابخوانی سوق دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.