بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مطالعه وکتابخوانی :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون:آیا کسانی که می دانندوکسانی که نمی دانندیکسانند(زمر،آیه:۹).عصرمارا دوران انفجار انتشارات و انقلاب اطلاعات می خوانند.پیشقراولان این عصرجدید، محققان،نویسندگان،مترجمان،ناشران،کارگزاران ومتخصصان چاپ،متخصصان ارتباطات وکامپیوتروهمچنین کتابداران،اطلاع رسانان و آرشیویستهاهستند.تاآنجاکه امروزه شاخص عقب ماندگی وپیشرفت جوامع بشری از میزان درآمد سرانه،به میزان اطلاعات سازمان یافته است.در استفاده ازاطلاعات ازهمه مهم تر آماده سازی محیط اجتماعیـفرهنگی وآموزش افراداست که نبایدازآن غافل ماند .بنابر این،درچنین شرایطی از زمان،با توجه به گسترش واهمیت روزافزون اطلاعات علمی ونیاز به استفاده از آن،وبرای آماده کردن ومستعد نمودن زمینه بهره وری از این اطلاعات وایجاداحساس نیازواقعی به آن،قبل از همه به یک برنامه ریزی وسیع و حساب شده در جهت ترویج فرهنگ مطالعه وتحقیق نیاز داریم که دراین مقاله،به بررسی عوامل موثر بر مطالعه وکتابخوانی پرداخته می شود.پژوهش حاضر به روش اسنادی تهیه شده است. بر اساس اسناد فرادستی برای رفع موانع وایجاد زمینه وبستر لازم جهت ترویج وتوسعه ی فرهنگ مطالعه،نهادهای مختلف در پنج بخش شامل خانواده،مدارس ونظام آموزشی،کتابداران وکتابخانه ها،دولت ورسانه های گروهی وناشران وکتاب فروشی ها باید با رفع مشکلات موجود،همسو وهم هدف به سمت مشخصی حرکت کنند.( همائی ،اشرفی ریزی،۱۳۹۲).توصیف بهتری از اینکه فرد هنگام مطالعه به واقع چه می کند این است که گفته می شود خودآموزی می کند.خواننده در خارج از کلاس درس نقش معلم وشاگرد هردو راانجام می دهدومسئولیت هر دو را بر عهده می گیرد.وی می تواند در خود علاقه ایجاد کند،درباره ی مطلب مورد مطالعه اظهار کند وکیفیت مطلب خواندنی را ارزشیابی کند.(سیف، ۱۳۸۰). در عظمت و اهمیت کتاب همین بس که دستورهای خداوند در قالب کتاب برای بشر نازل شده است.در این کار حکمتی است وبین کتاب و«هدایت انسان» رابطه ی قوی وجود داردکه پیام الهی به صورت کتاب نازل شده است.(ملکی،۱۳۸۷) سنجش سرانهی مطالعه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور،عدد۱۶دقیقه را برای مطالعهی آزاد کتابهای چاپی، عدد۲دقیقه را برای مطالعهی آزاد کتابهای دیجیتال و عدد ۲۴دقیقه را برای مطالعهی روزنامهها و نشریات نشان میدهد.(سرشار،۱۳۹۰).طبق آمار کنفرانس بین المللی کتابداری و اطلاع رسانی در هر جامعه ای برای هر ۳ تا ۵ هزار نفر بایدیک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد و اگر ما حداقل استاندارد را در نظر بگیریم باید برای هر۵۰۰۰نفر یک کتابخانه وجود داشته باشد،یعنی در کشور ما باید حدود۱۴۰۰۰کتابخانه عمومی وجود داشته باشد،درحالی که طبق آمار ارائه شده حدود۱۵۰۰کتابخانه داریم و با احتساب کتابخانه های مدارس،حوزه های علمیه ومساجد وغیره در مجموع حدود۴۰۰۰ کتابخانه عمومی داریم واین بدین معنا است که ۱۱۰۰۰کتابخانه کم داریم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.