فلسفه ی تعلیم و تربیت در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فلسفه ی تعلیم و تربیت در ایران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فلسفه ی تعلیم و تربیت در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فلسفه ی تعلیم و تربیت در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فلسفه ی تعلیم و تربیت در ایران :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

تمام شاخه های فلسفه به خصوص فلسفه ی تربیت از یک سو منبع روشنی بخش همه ی اهداف و برنامه ها و کارکردهای آموزشی و تربیتی و از سوی دیگر عهده دار هدایت آموزش فلسفه ی زندگی و روش درست اندیشیدن و راه خردمندانه زیستن به کودکان و نوجوانان و جوانان است. فلسفه و اندیشه اساسی در تعلیم و تربیت همگانی این است که دوره ی آموزش همگانی ( سنین پنج تا هجده سالگی ) زمان آموزش دانش های پایه و مهارت های اساسی زندگی و تربیت شهروندی محلی و ملی و جهانی و انسانی است و جوهر این آموزش ها، درست اندیشیدن و تفکر انتقادی است. فلسفه، روش درست اندیشیدن، راه خردمندانه زیستن و کوشش برای شناختن هستی است. تربیت، آن دسته از فعالیت های اجتماعی و هدفمندی است که از سوی انسان های نسبتاً رشد یافته به منظور رشد و اصلاح پایدار همه ی جنبه های فردی و جمعی وجود دیگر افراد آدمی و طبیعتاً به اشکال مختلف نسبت به مخاطبان گوناگون در طول زندگی ایشان انجام می شود. با بررسی مقدماتی پیشینه ی تاریخی تعلیم و تربیت در ایران می توان اظهار داشت که فعالیت های تربیتی در این کشور دارای مبنای فلسفی معین و مشخصی نبوده و اندیشه های دانشمندان مسلمان ( به طور غالب ) و دیگر اندیشه ها ( به طور حاشیه ای ) به نحوی پنهان بر شاکله ی تربیتی ایران اثرگذار بوده اند. رشته فلسفه تعلیم و تربیت که دارای دو بعد فلسفی و آموزشی است، با این هدف که به حل مشکلات آموزشی و ترسیم نظام مطلوب تربیتی بپردازد، ابداع شده است با این وجود رشته ی فلسفه ی تعلیم و تربیت قادر به کسب جایگاه واقعی خود در ایران نبوده است. مهمترین مبانی اساسی تربیت براساس سند تحول بنیادین را می توان بر حسب موضوع به در پنج بخش به این شرح طبقه بندی کرد: مبانی هستی شناختی؛ مبانی انسان شناختی؛ مبانی معرفت شناختی؛ مبانیارزش شناختی؛ مبانی دین شناختی.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.