تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

با توجه به اهمیت فزآینده تسهیم دانش در کسب مزیت رقابتی، شناخت عوامل تأثیرگذار بر تسهیم دانش ضرورتی انکارناپذیر بشمار می رود. این مطالعه به تبیین عوامل موثر تمایل بر تسهیم دانش در بین کارکنان بانک صادرات استان مازندران پرداخت.پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات و داد ه ها از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری متشکل از کارکنان بانک صادرات استان مازندران در سال ۱۳۹۴ که تعداد ۱۲۸۳ می باشند که از این میان ۲۹۸ نفر با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران و با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه چانگ و همکاران ( ۲۰۱۵ ) می باشد . برای بررسی تحلیل از آمارهای توصیفی و آزمون های ضریب همبستگی، تحلیل مسیر و شاخص های نیکویی برازش با استفاده از نر م افزار SPSS و pls استفاده گردید. نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان داد بین مولفه های متغیر تسهیم دانش به جز اصول اخلاقی و خود کار آمدی و همچنین نگرش تسهیم دانش و اصول اخلاقی، همبستگی مثبت و معنی دار در سطح ۰/۰۵ وجود دارد. نتایج آزمون فرضیات پژوهش نشان داد، روابط متقابل پیش بینی شده بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد، اصول اخلاقی ادراک شده بر هنجارهای ذهنی اثر مثبت و معناداری دارد، خودکارآمدی بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت ومعناداری دارد ، هنجارهای ذهنی بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت و معنادار دارد و همچنین هنجارهای ذهنی بر تمایل تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد.نتیجه گیری: برقراری فضای اعتماد، استفاده از سیستم پاداش دهی، برقراری جلسات در بین کارکنان در سطوح مختلف شغلی می تواند تمایل و توانایی فرد برای تسهیم دانش، را افزایش دهد. زیرا انتقال دانش تنها وابسته به توانایی های فرد نیست بلکه بیش تر به خواسته ها و نگرش های فرد وابسته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.