تحقیق ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق ماشین‌های برداشت غلات (کمباین) دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق ماشین‌های برداشت غلات (کمباین) :

ماشین‌های برداشت غلات (کمباین)
مکانیزاسیون در برداشت غلات، هدف دیرینه کشاورزان بوده است. بریدن و کوبیدن دانه‌های ریز با دست پرزحمت بوده است. آثار بکار بردن یک ارابه درو کن چرخ‌دار در سرزمین گل (فرانسه و بلژیک امروزی) پیدا شده است. کمباین‌های اولیه، بردارنده ـ خرمن‌کوب بودند که بوسیله قاطر کشیده می‌شوند (شکل۱-۳).

اولین خرمن‌کوب ـ تمیزکن، در آمریکا در سال ۱۸۳۴ میلادی به ثبت رسی و با بازار عرضه شد. سپس، خرمن‌کوب بوسیله موتورخانه یا تراکتور و یک تسمه تخت محرک، به حرکت درآمد. شروع واقعی استفاده از کمباین به منظور برداشت، کوبیدن و تمیز کردن محصول، زمان بود که افرادی در امریکا امتیاز ساخت آن را بدست آوردند. نام کمباین (یعنی توام) زمانی بوجود آمد که عملیات برداشت، خرمن‌کوبی و تمیز کردن محصول در یک ماشین واحد انجام گرفت.
کمباین‌های امروزی، ماشین‌هایی هستند که در شرایط مختلف مزرعه و محصول به منظور برداشت، کوبیدن، جداکردن و تمیز کردن تمام دانه‌ها بکار برده می‌شوند (شکل۳-۳).

آینده‌نگری در برداشت گندم بوسیله کمباین را نشان می‌دهد. اگرچه انجام این عملیات برای ما غیرممکن به نظر می‌رسد، حدود یکصد سال پیش نیز ترکیب کلیه عملیات برداشت و خرمن‌کوبی در یک ماشین واحد دور از تصور بود در این فصل، کمباین و طرز کار آن تشریح خواهد شد.
انواع کمباین:
کمباین‌های جدید در اندازه‌های گوناگون وجود دارند: تکنولوژی جدید، ماشینی عرضه کرده که می‌تواند بسیاری از محصولات را در شرایط مزرعه برداشت کند.
کمباین‌ها به دو دسته مهم تقسیم می‌شوند:
۱. خودرو؛
۲. کششی.
یا می‌توان کمباین‌ها را به صورت زیر هم تقسیم‌بندی کرد:
۱. کمباین‌های متداول با سیستم استوانه کوبنده و کاه‌برهای جدا کننده؛
۲. کمباین‌های دوار (محوری) که برای کوبیدن و جدا کردن دانه و کاه، به جای کوبنده و کاه‌بر هوا، یک یا دو گردنده (روتور) دارد.
کمباین‌های خودرو:
تا قبل از اواخر دهه ۱۹۴۰، کمباین‌های خودرو در سطح وسیعی وجود نداشتند و البته یافتن ترکیب صحیح و مناسب قدرت موتور و انتقال قدرت، کار مشکلی بود. امروزه توجهات به سمت این کمباین معطوف شده، چون دارای مزایای مشخصی نسبت به انواع کششی می‌باشد. کمباین خودرو طوری تکامل یافته است که تقریباً واحدی کامل می‌باشد و قدرت مورد نیاز دستگاه‌های خود را تامین می‌کند و کل کار توسط یک نفر راننده دستگاه است و در قسمت مرتفع کمباین می‌نشیند، انجام می‌شود که دارای دید واضح و مستقیم بر کار می‌باشد و بوسیله قسمت‌های کنترل کننده‌ای که در دسترس اوست، با توجه به شرایط مزرعه می‌تواند عملیات کمباین را تغییر دهد. مهمترین خطر برای راننده کمباین خودرو، گرد و خاک مداوم اطراف مجموعه در حال حرکت خواهد بود، که البته کمباین‌های جدید اطاق‌های مجهزی برای حفاظت از راننده دارند. برای کنترل ارتفاع سر خوشه‌چین می‌توان یک وسیله حساس الکتریکی در زیر سکو سوار نمود تا در قسمت‌های بلند مزرعه، مانع فرو رفتن شانه برشی در داخل خاک شود و همچنین می‌تواند سر خوشه‌چین را در ارتفاع مشخصی نگه دارد.
جهت برداشت محصولات مختلف از کمباین‌های مختلفی استفاده می‌شود که بر اساس وسایل مخصوصی که در کماین بکار می‌رود، مشخص می‌گردند. برای مثال، یک کمباین برنج (شکل۴-۳) مجهز به قسمت‌هایی است که با کمباین ذرت تفاوت دارد و ممکن است دارای چرخ‌های زنجیری (شکل۴-۳) و یا لاستیکی مخصوص باشد. کمباین ذرت دارای سرخوشه‌چین جمع‌آوری کننده سویا مجهز است. کمباین لوبیای خوراکی دارای وسایل مخصوص برای حذف گرد و خاک از لوبیا می‌باشد. چنانچه لازم باشد، دانه‌های غلات یا بذر علف‌ها در داخل کیسه شوند، می‌توان از منضمات کیسه پر‌کن استفاده کرد.

اساس ساخت کمباین خودرو، این است که محصول به طور مستقیم در داخل کمباین حرکت کند و محصول بریده شده به مرکز سکو انقال یابد و به واحد خرمن‌کوب برسد (شکل۵-۳).

کمباین می‌تواند بدون اینکه بر روی محصولات حرکت کند، به کار برداشت محصول بپردازند که نه تنها به واسطه عدم عبور از روی محصولات برداشت نشده، باعث کاهش تلفات دانه می‌گردد، بلکه راننده می‌تواند قسمت‌های سبز مزرعه را برای برداشت دیرتر باقی بگذارد.
عرض کار کمباین‌های خودرو بین ۸/۱ تا ۹ متر می‌باشد. سرعت پیشروی در مزرعه بین ۲ تا ۴/۶ کیلومتر در ساعت و در جاده بین ۴ تا ۲۱ کیلومتر در ساعت است.
کمباین‌های خودرو:
بر اساس محل استفاده به دو دسته کمباین‌های دشت و تپه تقسیم می‌شوند. کمباین‌های دشت، مخصوص زمین‌های مسطح است و بوسیله یک اکسل محرک ثابت حمایت می‌گردد (شکل۷-۳).

و اگر در زمین‌های ناهموار و شیب‌دار کار کند، عمل جداسازی محصول با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه باعث تلف شدن محصول می‌شود (شکل۸-۳).

کمباین‌های تپه‌ای:
به وسیله اکسل‌های لولایی حمایت می‌شوند. واحدهای کوبنده، جداکننده و تمیز کننده آن بطور خودکار در شیب‌های ۳ تا ۴۵ درصد تراز می‌شوند (شکل۹-۳و ۱۰-۳) که باعث می‌شود عمل جدا کردن و تمیز کردن محصول با حداکثر بازدهی انجام گیرد. سیستم‌های تراز برقی و هدرولیکی به طور توام، مکانیسم تراز خودکار کمباین را تشکیل می‌دهند. سیلندرهای بزرگ هیدرولیکی (شکل) که به جدا کننده و اکسل‌ها متصل هستند، کلیه قسمت‌های کمباین به جز سکوی برش را تراز نگه می‌دارند. اکسل عقب بر روی محوری لولای سوار شده و با شیب زمین تنظیم می‌شود. سکو نیز روی محوری می‌چرخد و در حالت موازی با زمین قرار می‌گیرد (شکل۱۱-۳).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.