بررسی اثربخشی بکارگیری آزمون ترکیبی بر ارتقاء کیفیت ارزشیابی درس تروما(۲) دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی بکارگیری آزمون ترکیبی بر ارتقاء کیفیت ارزشیابی درس تروما(۲) دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی بکارگیری آزمون ترکیبی بر ارتقاء کیفیت ارزشیابی درس تروما(۲) دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی بکارگیری آزمون ترکیبی بر ارتقاء کیفیت ارزشیابی درس تروما(۲) دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی بکارگیری آزمون ترکیبی بر ارتقاء کیفیت ارزشیابی درس تروما(۲) دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

اگر چه روشهای متعددی جهت سنجش و ارزشیابی دانشجویان وجود دارد، لیکن امروزه جهت ارزشیابی و سنجش دانشجویان از آزمونهای صرفا چندگزینه ای که دارای محدودیتهای فراوانی است استفاده می شود. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آزمونهایترکیبی )شامل چندگزینه ای، جای خالی، تشریحی کوتاه و گسترده پاسخ و عملکردی کتبی( در جهت افزایش کیفیت ارزشیابی درس تخصصی تروما ۲ برای دانشجویان فوریتهای پزشکی، انجام شده است. این پژوهش در طی دو ترم تحصیلی و در مجموع بر روی ۴۳ نفر از دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی دانشکده پرستاری و فوریتهای پزشکی پلدختر انجام گرفت. بدین منظور در اولینجلسه در کلاس درس شیوه ارزشیابی در آزمون میان ترم و پایان ترم به اطلاع دانشجویان رسید. سپس آزمون میان ترم دانشجویان صرفا به صورت چندگزینه ای برگزار گردید. جهت ارزشیابی پایانی آزمون ترکیبی مشتمل بر انواع سولات طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت نیز داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss نسخه ۲۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین نمرات میان ترم و پایان ترم دانشجویان اختلاف معنی دار بودp=0/000 همچنین ضریب همبستگی بین نمرات میان ترم و پایان ترم نیز از نظر آماری معنی دار بودp=0/222,r=0/52 این نتایج نشان می دهد که آزمون ترکیبی به خوبی توانسته دانش و معلومات دانشجویان را در درس مذکور بسنجد، و از آنجا که حیطه های بالاتری از سطوح یادگیری را مورد بررسی قرار داده است؛ بنابراین می توان گفت میزان دستیابی به اهداف آموزشی را نسبت به آزمونهای صرفا چند گزینه ای به نحو مطلوب تری نشان می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.