بررسی دلایل تأثیرپذیری نقاشی قاجار از غرب، مورد مطالعاتی: سقف ایوان اصلی نارنجستان قوام شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی دلایل تأثیرپذیری نقاشی قاجار از غرب، مورد مطالعاتی: سقف ایوان اصلی نارنجستان قوام شیراز دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی دلایل تأثیرپذیری نقاشی قاجار از غرب، مورد مطالعاتی: سقف ایوان اصلی نارنجستان قوام شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی دلایل تأثیرپذیری نقاشی قاجار از غرب، مورد مطالعاتی: سقف ایوان اصلی نارنجستان قوام شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی دلایل تأثیرپذیری نقاشی قاجار از غرب، مورد مطالعاتی: سقف ایوان اصلی نارنجستان قوام شیراز :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

این پژوهش، تاریخی می باشد و به روش کتابخانه ای و مشاهدهمیدانی با تجزیه تحلیل به روش کیفی (استدلال عقلانی و منطقی)انجام شده است.هدف از انجام این پژوهش، دستیابی به علیل تغییرات هنر نقاشیایرانی در دوره ی قاجار و به دنبال آن بررسی علت وجودی نقشهای به تصویر کشیده شده در سقف ایوان شاه نشین عمارتنارنجستان قوام بوده است.نارنجستان قوام عمارتی به جا مانده از دوران قاجار است که درشیراز قرار دارد. در قسمت شمالی این باغ تالار شاه نشینی وجوددارد که سقف نقاشی شده آن نشان دهنده ی تأثیر نقاشی غربی برنقاشی سنتی ایرانی است. این نقاشی به وسیله ی لطفعلی خانصورتگر، نقاش مینیاتوریست آن دوره انجام شده است. دلایل ورودهنر غرب در نقاشی ایرانی، سفرهای ناصرالدین شاه به اروپا، اعزامهنرمندان ایرانی به اروپا و ورود نقاشان اروپایی و آثار آنان به دربارایران بود.این روابط، اختراع و ورود فن عکاسی، ورود و کاربرد تمبر درمراسلات پستی و ورود کارت پستال های اروپایی به ایران را در پیداشت که این تصاویر الهام بخش تزئینات بناهای دوره قاجار بودهاست. هنرمندان با تأثیرپذیری از غرب نقش مایه هایی به صورتکوزه های پر از گل سرخ و زنبق، یا منظره های طبیعی درون قابیبیضی شکل را به تصویر می کشیدند و همچنین تصاویر زنان باصورت های بیضی، ابروان پیوسته، چشمانی سرمه کشیده و انگشتانحنا بسته در جامگان پر زینت، نشان دهنده این تأثیرات است.آشنایی با نقاشی غربی سبب شد تا فضای خیالی و مثالی هنر ایراندر هم ریزد؛ باغ های خیالی و فضاهای عاطفی که به دور از هر گونهعمق نمایی و حجم سازی بود جای خود را به دنیای سه بعدی وتجسم یافته دهد که در نهایت موجب ظهور سبکی بیه نام مکتبقاجار در ایران گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.