یافته های نوین در توسعه و پیشرفت آموزش علم شیمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 یافته های نوین در توسعه و پیشرفت آموزش علم شیمی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد یافته های نوین در توسعه و پیشرفت آموزش علم شیمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی یافته های نوین در توسعه و پیشرفت آموزش علم شیمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن یافته های نوین در توسعه و پیشرفت آموزش علم شیمی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

همگام با پیشرفت و توسعه علوم و فناوری شاهد دگرگونی هایی در فلسفه، محتوا و روش های آموزشی هستیم. رویکر دهای سنتی و تصور انتقال دانش توسط معلم به مخاطبان، جای خود را به رویکردهای نوینی نظیر ساختن گرایی (ساختن دانش و ایجاد یادگیری معنادار توسط خود یادگیرنده) داده است. با این وجود هنوز شیوه ارایه محتوا در بیشتر مدارس ایران همان انتقال یک سری مفاهیم از سوی معلم به ذهن فراگیر است. محتوای برنامه درسی علوم ایران شباهت زیادی به سایر کشورها دارد؛ اما به نظر می رسد که ضعف عملکرد تحصیلی دانش آموزان ما در مقایسه با همسالان خود در کشورهای دیگر، به طور عمده به علت کاربست روش های ناکارآمد یاددهی-یادگیری است. به همین دلیل ب هترین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش توجه بیشتر به شیوه های نوین آموزشی است. تاثیر الگوی حل مسئله یکی از روش های نوینی است که بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی است و جان دیویی، فیلسوف بزرگ تعلیمو تربیت، فرایند برخورد با شرایط زندگی را حل مساله نامید. الگوی تدریس ۵E) بر اساس ساخت گرایی) که از نظر طبقه بندی، روشساخت گرایی جز روش های فعال و اکتشافی است که بر تولید،کنترل و تعمیم دانش تأکید می کند. در فرآیند تدریس ساخت گرایی معلم و همه ی امکانات تسهیل کننده هستند و جزو خدمات آموزشی به حساب می آیند، روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT بر ابعاد گوناگون بشر تأثیر گذاشته است، چنانچه تأثیرات این علم بر دروس علوم پایه نیز مشهود است. درس شیمی از دروسی است که در مفاهیم آن از دید دبیران ودانش آموزان دشوار است . به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن این درس ، قابلیت بالایی ب رای ارائه مفاهیم، با شبیه سازی و پویانمایی رایانه ای دارد. یادگیری ازطریق کاوشگری در شیمی ترجیح می دهد،عموما دانش آموزان راهدایت کند،تا تمایز بین فعالیت و فرایند ها ی تفکر را مشابه با کاریکه یک دانشمند انجام می دهد فراگیرد.دو متد اصلی کاوشگری در آموز ش شیمی یعنی روش POGIL و روش MORE مطرح می شود دانش آموزان قادرند به ارائه توضیحاتی که وابسته به شواهد هستند بپردازند و در فرایند یادگیری درگیر شوند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی یافته های نوین که جدیدترین دستاورد دانشمندان و محققان عرصه ی تعلیم و تربیت بوده ،کاربرد آن ها را به عنوان راهبرد های یاددهی- یادگیری ، در بهبود کیفیت اجرای برنامه درسی آموزش شیمی و تربیت دانش آموزان خلاق و نو آور بیان کنیم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.