کارآموزی نساجی و بافندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآموزی نساجی و بافندگی دارای ۶۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی نساجی و بافندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی نساجی و بافندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی نساجی و بافندگی :

بخشی از فهرست کارآموزی نساجی و بافندگی

فهرست
عنوان صفحه
مقدمه ۱
۱- تاریخچه سازمانهای آموزش فنی و حرفه ای ۲
۲- مشخصات کلی و موقعیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۴
۳- مقدمات بافندگی ۱۰
۴- چله پیچی ۱۶
۵- نخ کشی ۲۴
۶- بافندگی ۳۱
۷- مکانیزم تشکیل دهنده و پودگذاری ۳۹
۸- دفتین زدن در ماشین بافندگی پروژکتایل ۵۲
۹- مکانیزم کنترل و مراقبت ۵۴

فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۱ درجه مهارت کارآموزان ۳
شکل ۲-۱ موقعیت مکانی سازمان فنی و حرفه ای ۴
شکل ۲-۲ محل قرارگیری ماشین آلات درسالن نساجی ۶
شکل ۳-۱ بوبین پیچی ۱۳
شکل ۴-۱ درام ۲۰
شکل ۵-۱ نخ کشی مستقیم ۲۷
شکل ۵-۲ نخ کشی جهشی ۲۷
شکل ۵-۳ نخ کش جناغی ۲۸
شکل ۵-۴ نخ کشی ترکیبی ۲۹
شکل ۵-۵ نمره گذاری شانه ۳۰
شکل ۵-۶ نمره گذاری شانه ۳۰
شکل ۶-۱ نمای کلی ماشین بافندگی ۳۱
شکل ۶-۲ لامل ۳۳
شکل ۶-۳ ورد و میلمیلک ۳۴
شکل ۷-۱ ماشین سولز-روتیp7200 ۴۰
شکل ۷-۲ پروژکتایل ۴۷
شکل ۷-۳ انواع و ابعاد پروژکتایل ۴۸
شکل ۷-۴ تور شن بار ۴۹
شکل ۷-۵ اهرم ضربه ومضراب ۴۹
شکل ۷-۶ مکانیزم پرتاب پروژکتایل ۵۰
شکل ۷-۷ کناره برگردان ۵۱
شکل ۸-۱ راهنما ۵۲
شکل ۹-۱ مکانیزم کنترل نخ تار ۵۵

مقدمه :
ماشین بافندگی پروژکتایل در آغاز دهه ۵۰ وارد بازار شد و هنوز هم در سراسر جهان به کارمی رود. به دلیل نوآوری های پیوسته و استفاده از سیستم های الکترونیکی پیشرفته و نیز استفاده از ریزپردازنده برای نظارت و کنترل وسایل مختلف این ماشین سطح بازده خوب و قابلیت کارکرد بالایی به دست آورده است. این ماشین به خصوص در حوزه ماشین های با عرض شانه زیاد جای خود را تثبیت کرده است.
در این ماشین بافندگی، پودگذاری به وسیله پرتابه های گیره دار کوچکی به نام پروژکتایل انجام می گیرد که تعداد آنها بستگی به عرض بافت دارد. این پرتابه ها به وسیله نخ گیره های خود نخ پود را از بوبین های بزرگ با پیچش گرفته و آن را از دهانه تار در یک جهت می گذراند. پروژکتایل به نوبت عمل می کند و به صورت پی در پی پرتاب می شود. بنابراین یکی پس از دیگری حرکت کرده و در فضا یک مسیر پیوسته و حلقوی را تعریف می کند. که گویی بر روی یک زنجیره نقاله قرار گرفته اند. پروژکتایل اول پود را به صورت یک دنباله در عقب خود گرفته و نگه می دارد. سپس به وسیله میله ای ترشن بار پرتاپ می شود. پروژکتایل از دهانه تار عبور کرده و نخ پود را از داخل نخ های تار می کشاند و پس از آن پایین می افتد و به وسیله قسمتی که از زیر ردیف نخ های تار عبور می کند با سرعتی کمتر به نقطه آغاز خود برمی گردد. در اینجا پروژکتایل برای گرفتن پود جدید به سمت مکان پرتاپ می رود. همزمان پروژکتایل های دیگر پی در پی حرکت کرده و همین عمل را انجام می دهد.
۱- تاریخچه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای:
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل گردیده و براساس بیش از ده قانون موضوعه و ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم متولی آموزشهای فنی و حرفه ای کوتاه مدت بوده و فعالیت های آموزشی خود را در دوبخش دولتی و غیردولتی اجرا می نماید.
رکن اصلی فعالیت های سازمان آموزش است که فرآیند آن ماموریت و رسالت سازمان را شکل می دهد و در قالب دوره های یک تا هیجده ماهه از طریق آموزش در مراکز ثابت، آموزش توسط تیمهای( سیار و زندان)، آموزش در پادگان ها، آموزش در صنایع آموزش در مرکز تربیت مربی و بالاخره آموزشگاههای آزاد ( بخش غیردولتی) نسبت عهده دار آموزش رایگان برادران و خواهران علاقه مند به کسب مهارت در رشته های مشروحه زیر می باشد:
۱. هیدرولیک
۲. پتوماتیک
۳. مکانیک صنایع
۴. نساجی
۵. تراشکاری
۶. فرزکاری
۷. کارور cnc
۸. تراش و فرز cnc
۹. نقشه کشی ساختمان و صنعتی
۱۰. برقکاری
۱۱. طراح و نقشه کشی
۱۲. رشته IT
۱۳. ……….
مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام حسین (ع) یزد که در سال………………. فعالیت خود را آغاز کرد با پذیرش کارآموز در سه شیفت صبح و بعدازظهر و شب به تامین و تربیت نیروی کارگر ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخشهای مختلف مستعی، کشاورزان و خدماتی کشور و ارتقا فرهنگ فنی جامعه اقدام نماید. میزان یادگیری دانش فنی و کسب مهارت کارآموزان حسب نیاز بازار کار به درجات مختلفی طبقه می شود این میزان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به شرح جدول زیر تقسیم بندی شده است.
درجه شرح
ممتاز کسب شایستگی کام یک مهارت شغلی و چند مهارت جنبی
۱ کسب شایستگی یک مهارت
۲ کسب بخشی از شایستگی های کامل یک مهارت
۳ کسب بخشی از شایستگی های کامل یک مهارت با درنظر گرفتن ویژگی های جسمی
شکل ۱-۱ درجه مهارت کارآموزان
۲- مشخصات کلی و موقعیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای:
مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام حسین یزد در زمینی به مساحتی بزرگ بنا گردیده که از لحاظ جغرافیایی در سمت شمال شهر یزد و در میدان یزدباف خیابان سیدمحمد کاظم یزدی واقع شده است. شماره تلفن های که می توان با مرکز آموزش در ارتباط بود. ۷-۵۲۵۳۰۰۶ می باشد و شماره فاکس این مرکز ۵۲۵۸۲۰۰ می باشد.

محل سازمان فنی وحرفه ای
شکل ۲-۱ موقعیت مکانی سازمان فنی و حرفه ای

بهداشت و رفاه :
مرکز در محیطی خوش آب و هوا قرار دارد. حیاط مرکز با گلها و درختانی آراسته شده و کارآموزان هنگام استراحت در بین کلاسها در این فضا به صحبت کردن و به بازی در فضای ورزشی( فوتبال و والیبال) آن مشغول هستند.
در داخل ساختمان یک اتاق به عنوان نمازخانه برای انجام فرضیه نماز می باشد.
بعضی از اتاق ها به عنوان کلاس درس می باشد که استاد در آن جا بحث های تئوری رشته ها را مطرح می کند تا کارآموزان از سروصدای کارگاهها دور باشند و بعضی از اتاق هم وجود دارد که در آن جا کارآموزان به دانسته های علمی خود جامع عملی بودن می پوشاند و به فعالیت های عملی و کارگاهی مشغول می شوند. بعضی از اتاق هم وجود دارد که کارهای اداری مرکز آموزش در آنجا رسیدگی و بررسی می شود.

سالن نساجی:
سالن در ساختمان شماره ۲ مرکز قرار گرفته است. در بدو ورود به سالن در سمت چپ یک دستگاه چله پیچی بخشی قرار گرفته که تقریبا نیمی از فضای سالن را به خود اختصاص داده است. و در سمت راست سالن دو اتاق یکی برای انبار و دیگری به منظور رختکن مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار دستگاه چله پیچی، دستگاههای بافندگی قرار دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.