مقاله معرفی شرکت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله معرفی شرکت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معرفی شرکت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معرفی شرکت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله معرفی شرکت تولیدی صنعتی اخشان و اهداف گزارش :

معرفی شرکت :
شرکت وتولیدی – صنعتی اخشان تولید کننده کمربندهای ایمنی در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده است.
تا چند سال پیش این شرکت تنها تولید کننده کمربند ایمنی در ایران بوده است در حال حاضر با داشتن الگوی استاندارد ISO/TS 16949 بهترین تولید کننده کمربند در ایران می باشد.
این شرکت در شیراز – عادل آباد – بیست متری همایون واقع شده است. ساختمان شرکت شامل سه قسمت اصلی اداری و تولید و اتولیو است . دو بخش تولید و اداری در دو طرف به موازات هم واقع شده اند در بین این دو بخش حیاط و محل رفت و آمد می باشد در اتنهای حیاط به طور کلی بخش اتولیو قرار گرفته است.
بخش تولید شامل دو سالن مجزا ی باشد سالن یک یا مونتاژ که در آن مونتاژ جمع کن کمربند و یا قفل صورت می گیرد آقایان در این بخش فعالیت میکنند در سالن دو عمدتاً کارهای زیر مونتاژ توسط خانمها و بسته بندی توسط آقایان انجام می شود.
بخش اداری شامل دفتر اطلاعات – دفتر فنی مهندسی – دفتر صنایع – آموزش سیستم کیفیت – خدمات فنی – ایمنی و غیره می باشد که به صورت اتاقهای جدا ساخته است که در هر بخش نیروهای متعددی فعالیت می کنند حدود یکسال از تاسیس اتولیو می گذرد و هنوز به تولید انبوه نرسیده است این بخش تحت لیسانس سوئد بنا شده و هدف عمده آن تولید کمربندهای صادراتی می باشد.
بخش تولید این شرکت به صورت شبانه روزی فعال بوده و شیفتهای کاری آن به صورت زیر می باشد:
سه شیفت ۱۲ ساعته : شیفت A از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعد الظهر – شیفت B از ساعت ۷ بعدالظهر تا ۷ صبح شیفت C استراحت در هر بخش نیروی انسانی در طول این شیفتها به گونه ای الست که دو روز آن شیفت A دو روز بعد در شیفت B و دو روز دیگر در شیفت C . تعد اد پرسنل مشغول شرکت به قرار زیر است:
مونتاژ ۹۷ نفر – خیاطی : ۲۶ نفر – کنترل تولید : ۳ نفر – حمل و نقل داخل خط:۶ نفر- مهندسی صنایع : ۴ نفر – کارگزینی : ۴ نفر – ایمنی : ۱ نفر – فروش : ۳ مفر – تدارکات : ۵ نفر بهداشت : ۲ نفر – تاسیسات و تعمیرات : ۱۰ مفر – انبار پایه کار : ۲ نفر – سیستم کیفیت : ۷ نفر – دفتر طراحی : ۵ نفر – آزمایشگاه : ۴ نفر – نگهبانی : ۹ نفر- اطلاعات : ۲ نفر دفتر فنی : ۷ نفر – خدمات : ۷ نفر – ورود کالا : ۲ نفر – آشپزخانه : ۵ نفر
مشتریان شرکت عبارتند از :
۱- مشتریان اختصاصی شرکت: شرکت زامیاد – شرکت سایپادیزل – شرکت مرتب – که عموم سفارشات آنان توسط اخشان تامین می گردد.
۲- مشتران شرکت اخشان و سایر سازندگان : ایران خودرو (ساپکو) – سایپا (سازه گستر)- پارس خودرو (دسکو) که در سایپا و سازه گستر ادغام گردیده است.
مشتریان قبلی که فعلاً غیر فعال می باشند: الف) شرکت کیش خودرو
ب) شرکت ایران خودرو دیزل
پ) شرکت دسکو (سابق) و حذف سفارش رنوئی طی چند سال اخیر که عمدتاً به علت قیمت بالاتر اخشان بوده است.
ت) شرکت شهاب خودرو (به علت قیمت بالاتر اخشان)
ث) شرکت بهمن (به علت قیمت بالاتر اخشان)
اضافه می نماید که با توجه به قراردادهای فعال و منعقد و توافقات فیمابین سهم اخشان در ایران خودرو قریب به ۶۰% می باشد و سازه گستر سهم اخشان بین ۳۰ تا ۵۰% در سال بوده است که تلاش می شود در ۵۰ % استقرار یابد.
بررسی بازار: در این شرکت زمانی که موجودی انبار به نقطه سفارش میرسد درخواستی مبتنی بر نیازقطعی تهیه می گردد. این درخواست به مدیر خرید داده می شود و مدیر خرید برخرید موظف است در فرصت طول سفارش از یکی از تامین کنندگان خرید قطعه را انجام بدهد.

مقدار سفارش : در این شرکت به اندازه حداقل سفارش که در برابر نقطه سفارش می باشد سفارش داده
می شود.
نحوه محاسبه نفطه سفارش در این شرکت
نقطه سفارش برای یک قطعه= (مقدار سفارش کمربند در مدت طول سفازش * ضریب مصرف قطعه مربوط در هر واحد کمربند) + ۱۰% + ۸%
در رابطه فوق طبق گفته کسانی که چنین فرمولی را برای شرکت تشخیص داده اند منظور از ۱۰% – ۲% مقدار بدست آمده در آیتم قبلی یعنی نیاز قطعه در مدت طول سفارش می باشد و منظور از ۸% – – ۸% این آیتم است. به عبارت دقیق تر در این شرکت نقطه سفارش را مقدار قطعی مورد نیاز در مدت طول سفارش (lead time) به اضافه ۱۰% این مقدار برای موجودی اطمینان در نظر می گیرند.
طول سفارش (lead time) : در این شرکت طبق توافقهای قبلی طول سفارش را برای قطعاتی که از سپیدان و تهرات تامین می کنند وبیست روز در نظر می گیرند هفت روز برای تاخیرات احتمالی در نظر می گیرند و به طور کلی طول سفارش برای این قطعات یک ماه در نظر گرفته می شود. برای قطعات خارجی طول سفارش به تفصیل بیشتری تعیین می شود. چرا که طبیعتاً تهیه اینگونه قطعات مراحل بیشتری را طی می کند.
با توجه به توضیحاتی که در صفحه قبل داده شد برنامه ریزی برای مواد به گونه ای تعیین می شود که به اندازه نیاز طول مدت سفارش موجودی قطعات درانبار داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.