توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

سواد خواندن به عنوان مجموعه ای از مهارت و توانایی درک معنای متون متفاوت، رفتارها و نگرش هایی تعریف می شود که خواندن را در طول زندگی حمایت و تقویت می کند و می تواند یکی از مهمترین توانایی های اکتسابی دانش آموزان حین پیشرفت آن ها در دوره آموزش ابتدایی می باشد. مطالعه کودکان می تواند به منظور تفریح یا برای رشد فردی آن ها باشد و آن ها را قادر سازد تا در اجتماعات بزرگ شرکت کنند. مهارت های زبانی، خواندن و نوشتن از جمله اهداف مهم دوره ابتدایی است که البته تاکید بر روش های یادگیری صحیح و ارزیابی توانمندی های فراگیران به منظور اصلاح مشکل آن ها در این حوزه حائز اهمیت است .از آن جا که سواد خواندن برای پیشرفت هر کودکی حیاتی و ضروری است و نگرش مثبت نسبت به خواندن می تواند جز مهم ترین عوامل تشویق کننده فرد به مطالعه و خواندن باشد، لذا هدف کلی پژوهش حاضر، بهبود سواد خواندن دانش آموزان دختر پایه چهارم دبستان اسوه منطقه ۱۰تهران با رویکرد اقدام پژوهی می باشد که با استفاده از دو راهبرد آموزش خلاقیت و مهارت های مطالعه صورت گرفته است. مطالعه حاضر، پژوهشی کیفی و از نوع اقدام پژوهی است مشارکتکنندگان شامل سه کلاس پایه چهارم دبستان دخترانه اسوه منطقه ۱۰تهران با جمعیت ۹۷دانشآموز میباشد که در ابتدا به منظور بررسی وضع موجود شورای برنامه ریزی تشکیل شده و نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها شناسایی شد و برنامه اجرایی مشخص گردید. راهبردهای پیشنهاد شده برای بهبود سواد خواندن، روش های آموزش خلاقیت و آموزش مهارت های مطالعه شامل: استفاده از روشهای مج سم و عینی، روشهای تکرار و تمرین، داستانگویی و داستان نویسی ، مطالعه آزاد، خواندن گروهی، خلاصه نویسی و شعرخوانی و اجرای نمایشی داستان بود که در ۱۸جلسه ۴۵دقیقه ای با احتساب چهار جلسه به منظور کنترل و ارزشیابی به منظور مشاهده بهبود اجرا شد. در این پژوهش به منظور بررسی روند بهبود عملکرد دانش آموزان در چهار نوبت ارزشیابی از طریق آزمون های پرلز به عمل امد و پاسخ های درست دانش آموزان در چهار فرایند ( دستیابی به استنباط های مستقیم، ارزشیابی محتوا، زبان و عناصر ساختاری متن، تمرکز و بازیابی اطلاعات، تفسیر و تلفیق ایده ها)، جمع آوری شد. مقایسه درصد پاسخ های درست در ارزشیابی اول تا چهارم نشان داد که روش های آموزشی خلاقیت و آموزش مهارت های مطالعه در فرایند تمرکز و بازیابی اطلاعات و فرآیند استنباط های مستقیم به ترتیب رشد ۴۸و ۴۳درصدی داشته، در حالی که در فرایند ارزشیابی محتوا، زبان و عناصر ساختاری متن، میزان رشد ۳۱رصد و در فرایند تفسیر و تلفیق ایده ها ۳۴درصد می باشد که با نتایج پرلز ۲۰۰۱و ۲۰۰۶و۲۰۱۱همسو است. می توان نتیجه گرفت که روشهای آموزشی اجرا شده برای دانش آموزان پایه چهارم قابل استفاده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.