کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایران در سال ۱۳۹۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایران در سال ۱۳۹۴ دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایران در سال ۱۳۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایران در سال ۱۳۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایران در سال ۱۳۹۴ :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

بیمارستان نهادی است که ایجاد ارتباط صحیح در آن به حل بسیاری از مسائل و مشکلات کمک میکند و ارتباط حرفه ای پزشکان با پرستاران به عنوان عامل بسیار قاطع و مهم در مراقبت از بیمار با ارزش می باشد. لذا هدف از این مطالعه بررسی کیفیت ارتباط پزشکان با پرستاران در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان( ایران) می باشد. این پژوهش ، یک مطالعه توصیفی Bتحلیلی است که به صورت مقطعی انجام شد و جامعه پژوهش آن را پرستاران شاغل در بیمارستا ن های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل دادند که به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدند.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده که مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و۳۲ سئوال مربوط به نحوه ارتباطات حرفه ای پزشکان با پرستاران بود. پرسشنامه بین ۱۶۰ نفر ازپرسنل پرستاری توزیع گردید و در نهایت ۹۶ نفر از پرستاران پرسشنامه های تکمیل شده را تحویل دادند . سپس اطلاعات جمع آوری شده توسط نرم افزار spss ویرایش ۲۲ با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که ۸/۷۵%نمونه ها مؤنث بوده و ۸/۷۶ %از آنها دارای مدرک کارشناسی بوده اند. ۴ /۸۶% از نمونه ها شیفت درگردش بوده و۲/۶۶ %زیر ۱۵ سال سابقه داشتند. نتایج نشان داد که ۵/۵۹ %از نمونه ها حقوق کم پرسنل را به عنوان یک عامل مهم عدم برقراری ارتباط مناسب با پزشکان بیان داشته و ۸/۷۶ %نداشتن شیفت ثابت وتعداد شیفتهای اضافی را به عنوان منابع استرس زا و خستگی آفرین که منجر به اثر مخرب بر ارتباطات مؤثر می گردد بیان نمودند. به طور کلی می توان گفت که در ارتباط پزشکان با پرستاران کاستی های عمده ای وجود دارد. لذا افزایش آگاهی پزشکان نسبت به کار پرستاران، احقا ق حقوق صنفی وتأمین آسایش اجتماعی پرستاران ، منجر به پیدایش و بهبود ارتباطات سالم انسانی در گروه های درمانی میگردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.