تعیین عوامل تأثیرگذار بر بهبود تسهیم دانش، با رویکرد تحلیل سلسله مراتب فازی موردکاوی دو سازمان ایرانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین عوامل تأثیرگذار بر بهبود تسهیم دانش، با رویکرد تحلیل سلسله مراتب فازی موردکاوی دو سازمان ایرانی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین عوامل تأثیرگذار بر بهبود تسهیم دانش، با رویکرد تحلیل سلسله مراتب فازی موردکاوی دو سازمان ایرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین عوامل تأثیرگذار بر بهبود تسهیم دانش، با رویکرد تحلیل سلسله مراتب فازی موردکاوی دو سازمان ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین عوامل تأثیرگذار بر بهبود تسهیم دانش، با رویکرد تحلیل سلسله مراتب فازی موردکاوی دو سازمان ایرانی :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

امروزه بسیاری از سازمانها به چگونگی تسهیم دانش† و انتقال دانش کارکنان در محدوده سازمان اهمیت میدهند. تأکید سازمانها در خصوص تسهیم دانش رو به فزونی است. شاید بتوان مهمترین دلیل آن را حفظ و نگهداری دانش متخصصین در سازمانها و افزایش دانش جدید دانست. این پژوهش با بهرهگیری از عوامل اثرگذار مطالعه شده، به بررسی تأثیر این عوامل در تسهیم دانش ضمنی‡ ومیپردازد. روش تحقیق بر اساس تلفیق دو مدل ماتریس بهرهوری دانشکاران برای تعیین عوامل مؤثر بر § آشکار تسهیم دانش و ارتقاء آن و مدل ارزیابی سیون و همکاران برای تعیین وزن و اهمیت شاخصها بر تسهیم دانش توسعهیافته است. در این پژوهش ۱۱ عامل در تسهیم دانش بر اساس پرسشنامهای بهصورت ماتریس زوجی با توجه به امتیاز گذاری بر مبنای طیف لیکرت موردبررسی قرار گرفت. دو مورد دادهکاوی در دو سازمان ایرانی IT محور درایران انجام شد. پس از جمعآوری پرسشنامه و وارد نمودن اطلاعات در نرمافزار MATLAB ویرایش ۲۰۱۵a نتایج اطلاعات استخراج گردید. نتایج حاصلشده از پژوهش نشان میدهد که در سازمانهای اول و دوم مهارتهای ارتباطی که جزء معیارتوان میباشند دارای رتبه بالاتری است و در سازمان اول شرح وظایف و ساختار سازمانی و در سازمان دوم فناوری و ابزارهای ارتباطی دارای کمترین امتیاز در نزد کارشناسان و مدیران میباشد. در بررسی معیارهای اصلی دو سازمان با توجه به زیر معیارهای بررسیشده، معیار امکان دارای رتبه بالاتری میباشد و پسازآن به ترتیبخواست و توان در اولویتهای دوم و سوم قرار گرفتند. بیشک این پژوهش و دستاوردهای آن سبب بهبود عملکرد کارکنان در تسهیم بیشتر دانش خواهد گردید.محقق امیدوار است که پژوهشگران بعدی در کارهای تحقیقاتی خود عوامل تأثیرگذار بیشتری را شناسایی نموده و بر غنای این پژوهش در خصوص این موضوع بیفزایند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.