بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر رقابت بازار محصول بر رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و کارایی سرمایه گذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی یک دوره زمانی ۸ ساله ) ۱۳۹۳ – ۱۳۸۶ ( شامل ۱۵۲شرکت می باشد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از تحلیل رگرسیون چند متغیره مبتنی بر داده های تلفیقی/ترکیبی در نرم افزارهای EViews و Stata استفاده شده است. متغیرهای مستقل استفاده شده در این پژوهش عبارتند از مکانیزمهای حاکمیت شرکتی شامل مالکیت هیئت مدیره، درصد مالکیت نهادی، اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره ودوگانگی وظیفه مدیر عامل. متغیره وابسته این پژوهش کارایی سرمایه گذاری است که برای اندازه گیری آن از مدل ریچاردسون ) ۲۰۰۶ ( استفاده شده است، همچنین برای اندازهگیری رقابت بازار محصول به عنوان متغیر تعدیلی از شاخصهرفیندال استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رقابت بازار محصول بر رابطه بین مالکیت هیت مدیره و کارایی سرمایه گذاری تاثیر منفی و معنادار، بر رابطه بین درصد مالکیت نهادی و کارایی سرمایه گذاری تاثیر منفی ومعنادار، و بر رابطه بین اندازه هیئت مدیره و کارایی سرمایه گذاری تاثیر مثبت و معناداری دارد، ولی بر رابطه بین استقلال هیئت مدیره و کارایی سرمایه گذاری و همچنین دوگانگی وظیفه مدیر عامل و کارایی سرمایه گذاری تاثیر معناداری یافت نشد. در مجموع نتایج نشان می دهد که رقابت بازار محصول به عنوان یک عامل برون سازمانی در تقویت نقش نظارتی وکنترلی مکانیزم های مالکیت هیئت مدیره، مالکیت نهادی و اندازه هیئت مدیره تاثیر چشم گیری داشته و یک عامل تعیین کننده می باشد. که این نشان می دهد رقابت بازار محصول در کارایی سرمایه گذاریی شرکت ها نقش موثری داشته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.