مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری یک مهارت مجرد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری یک مهارت مجرد دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری یک مهارت مجرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری یک مهارت مجرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری یک مهارت مجرد :

تعداد صفحات :۴

چکیده مقاله:

مروری بر ادبیات و متون گذشته نشان می دهد که موسیقی از طریق افزایش سطوح انگیختگی، می تواند باعث بهبود و افزایش اجرای حرکتی و مهارت شود. موسیقی هماهنگ و برانگیزننده سطح انگیختگی فرد را تغییر داده، باعث کاهش میزان درک فشارکار شده و وضع روانی فرد را بهبود می بخشد و در نهایت فعالیت بدنی در نتیجه هریک از این عوامل بهبود می یابد (مکانیسم انگیزشی) .در تحقیقات مختلف بر اهمیت هر یک از عوامل موثر بر انگیختگی در مراحل مختلف یادگیری تاکید شده است. اما جالب است که وقتی همه این موارد با هم به آزمودنیها در ابتدای یادگیری ارائه می شوند، آثار آن بر یادگیری با گروهی که هیچ یک از آنها را دریافت نکرده اند برابر است . در اغلب پژوهش ها تنها به بررسی تاثیر یک مولفه در یک نمونه آماری پرداخته شده است. با توجه به اهمیت مداخله های ذکر شده و تاثیر هر یک به طور جداگانه بر عملکرد و اجرای مهارت های ورزشی و نیز ابهامی که در استفاده از آن ها وجود دارد و نتایج ضد و نقیض تحقیقات ۱۴،۲۷،۱۱،۸ ‏)، محقق بر آن است که این مولفه ها را به صورت منفرد در گروه های همسان و مجزا به بوته آزمایش گذارد و تقدم و تاخر و اهمیت نقش مولفه ها را در هریک از مراحل یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال دانشجویان دختر سالم مشخص سازد. ‏هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه تاثیر تماشاگر و موسیقی بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال است. بدین منظور تعداد۳۶نفر دختر سالم غیر ورزشکار با میانگین و انحراف استاندرد سن ( ۲۲/۸±۱/۵۹ ‏سال)، قد (۱۶۳/۱±۵/۶۳سانتی متر) و وزن ( ۵۴/۵±۷/۰۶ ‏کیلوگرم) به صورت تصادفی به سه گروه تماشاگر ( ۱۲ ‏نفر)، موسیقی ( ۱۲ ‏نفر) و کنترل ( ۱۲ ‏نفر) تقسیم بندی شدند. برنامه تمرین در مرحله اکتساب شامل پرتاب آزاد بسکتبال به مدت ۶ هفته تمرین، در هر هفته سه جلسه و در هر جلسه ۱۵ ‏کوشش با حضور مولفه های انگیزشی در گروههای مجزا برگزار شد. امتیاز آزمون پرتاب آزاد بسکتبال در هر جلسه ثبت می شد و سپس پس آزمون گرفته شده و در نهایت بعد از دو هفته بی تمرینی آزمون یادداری در شرایط یکسان و پس از ۲۴ ‏ساعت آزمون انتقال در شرایط جدید (متفاوت از شرایط تمرین) و با حضور تمام مولفه ها (موسیقی و تماشاگر) بعمل آمد. از شاخص ضربان قلب جهت همسانی سطح پایه انگیختگی آزمودنی ها و در حین تمرین به منظور اطمینان از رسیدن به سطح مطلوب انگیختگی استفاده شد. نتایج با استفاده از آزمون آماری آنالیز واریانس یک سویه، آنالیز واریانس با اندازه گیری های مکرر و آزمون تعقیبی بن فرنی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که در هرسه گروه پیشرفت در یادگیری مهارت در مرحله اکتساب حاصل شده است و تفاوت معنی داری در امتیاز پرتاب آزاد بسکتبال بین سه گروه در مرحله اکتساب مشاهده نشد (p=0/145).مقایسه میانگین امتیاز آزمون پرتاب آزاد بین گروه ها در مراحل پیش آزمون،پس آزمون، یادداری و انتقال ‏اما در آزمون یادداری و انتقال. نتایج به سود گروه موسیقی و تماشاگر بود، به این صورت که در آزمون یادداری گروه موسیقی بیشترین امتیاز را کسب کرد و در آزمون انتقال دو گروه موسیقی و تماشاگر امتیاز بالاتر معناداری از لحاظ آماری نسبت به گروه کنترل بدست آوردند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.