بررسی خلاقیت با کمال گرایی و هوش شناختی در دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خلاقیت با کمال گرایی و هوش شناختی در دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خلاقیت با کمال گرایی و هوش شناختی در دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خلاقیت با کمال گرایی و هوش شناختی در دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خلاقیت با کمال گرایی و هوش شناختی در دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

امروزه هدف فتحعلی و تربیت تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست، بلکه اصالت نظام های آموزشی ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان هاست. دانش و آموزش که با تفکر پیوند نخورده، مرد، جامد و مانع خلاقیت است. دانش بدون تفکر بزرگ ترین دشمن خلاقیت بود و به آزادی شخصی را به خودبینی و نخوت و کوته نظری می کشاند. اصولاً گرایش به کمال و کمال گرایی در نهاد انسان ها وجود دارد و در حکم خصیصه مثبت تلقی می شود. زیرا انرژی را پدید می آورد که منجر به پیشرفت و موفقیت فرد می شود. مداومت که برخی از دانش آموزان در انجام وظایف خود به خرج می دهند از کمال گرایان آن نشئت می گیرد. اما روند دستیابی به کمال در همه آن ها به طور مثبت پیش می رود. می توان گفت که واگرایی تا زمانی به نفع فرد است که در ارتباط با خودش و به منظور به فعالیت درآوردن همه ظرفیت ها و استعدادهایش صورت گیرد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی خلاقیت و کمال گرایید و هفت شناختی در آن دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان انجام گرفت. روشی پژوهش توصیفی از نوع هم بستگی بود و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه اول شهرستان زاهدان بود که بین آنان تعداد ۱۵۰ نفر (۷۵ دختر و ۷۵ پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه ۳۲ سؤالی خلاقیت شیفر (۱۹۹۴)، پرسش نامه ۵۹ سؤالی کمال گرایی هیل و از آزمون تضمینی ۶۰ سؤالی ریون استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مثبت آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح توصیفی از میانگین، انحراف معیار و لذت استنباط ضریب هم بستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که خلاقیت در کمال گرمایی دانش آموزان دختر و پسر رابطه مثبت و معنادار دارد همچنین خلاقیت با میزان هوش شناختی دختر و پسر رابطه مثبت و معنادار دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.