اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره ی متوسطه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزانپسر دوره ی سه ساله دوم متوسطه که در رشته ی علوم انسانی مشغول به تحصیل بودند؛ در سالتحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ صورت گرفت. این پژوهش یک تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. روش نمونه گیری از نوع هدفمند بوده، به این صورت که از میان دبیرستان های اسفراینتعداد سه مدرسه که آمادگی همکاری را داشتند انتخاب و سپس نمونه گیری از مدرسه ای انجام شد کهبیشترین نمره را در پرسشنامه فرسودگی تحصیلی کسب کرده بودند که در این تحقیق دبیرستان پسرانهفردوسی بود. تعداد ۳۰ نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی ( ۱۵نفر) و کنترل ( ۱۵ نفر) جایگزین شدند. جلسات آموزش ذهن آگاهی در مورد گروه آزمایشی به مدت ۸ جلسهاجراء شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه فرسودگی تحصیلی بروسو بوده که آلفای کرونباخ آندر این تحقیق ۷۸/۳ بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون T مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.تحلیل داده ها نشان داد که نمره ی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان درگروه آزمایش به طور معناداری کاهش یافته است، بنابراین آموزش ذهن آگاهی بر میزان فرسودگی تحصیلیدانش آموزان پسر دوره متوسطه در سطح P>0/001 مؤثر واقع شده است. دو مورد از مولفه های فرسودگی تحصیلی یعنی خستگی تحصیلی و بی علاقگی تحصیلی نیز در گروه آزمایشی به طور معناداری کاهش یافتند، اما کاهش در مؤلفه ی سوم یعنی ناکارآمدی تحصیلی از نظر آماری معنادار نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.