تحقیق سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا :

لیست قطعات :
۱- باطری BB00
۲- جعبه تقسیم کالسکه ای BB10
۳-سوئیچ زیر فرمان CA00
۴- جعبه فیوز BF00
۵- رله محافظتی شیشه بالابر ۶۱۲۶
۶- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت جلو ۶۱۱۰
۷- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت جلو ۶۱۱۵
۸- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت عقب ۶۱۰۰
۹- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت عقب ۶۱۰۵
۱۰- کلید قفل شیشه بالابرهای عقب ۶۱۲۰
۱۱- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت راننده ۶۱۳۰
۱۲- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد ۶۱۳۵
تشریح عملکرد سیستم :
این سیستم دقیقاً همان سیستم شیشه بالابر درب شاگرد در پژو ۴۰۵ است با باز کردن سوئیچ زیر فرمان برق از فیوز F30 رد شده و به پایه ۱ رله پنج پایه مشکی رنگ ۶۱۲۶ که در بالای پای راننده قرار دارد ، می رسد . رله تحریک شده و برق ورودی به پای شماره ۳ رله از پایه شماره ۵ آن خارج می شود . خروجی برق آن از یک طرف وارد کلیدهای نصب شده و در قسمت جلو رفته و آنها را آماده به کار می کند . از سمت دیگر ضمن عبور از کلید قفل شیشه بالابر به کلیدهای مصب شده در قسمت عقب رسیده و آنها نیز آماده به کار می شوند . کار کردن کلیدهای نصب شده در قسمت عقب منوط به این شرط است که کلید قفل شیشه بالابرها توسط راننده فشار نشده باشد . دلیل این امر داشتن کنترل راننده بر روی دخالت سرنشین ها بر روی بالا و پایین آوردن شیشه های درب های عقب است . نحوه کار کرد ، ارتباط دوگانه دو کلید سمت راست و چپ ، تست کلیدها و عیب یابی سیستم عیناً همانی است که در پژو ۴۰۵ در مورد شیشه بالابر سمت شاگرد وجود دارد.
سیستم مداری قفل مرکزی
لیست قطعات :
۱- باطری BB0
۲- جعبه تقسیم کالسکه ای BB1
۳- جعبه فیوز BF
۴- کنترل یونیت قفل مرکزی ۶۲۳۵
۵- گیرنده یا چشمی سقفی ۶۲۳۰
۶- محرک و سویئچ سمت راننده ۶۲۴۰
۷- محرک و سوئیچ سمت شاگرد ۶۲۴۵
۸- محرک درب عقب راست ۶۲۵۰
۹- محرک درب عقب چپ ۶۲۵۵
۱۰- محرک درب صندوق عقب ۶۲۶۰
۱۱- محرک درب باک بنزین ۶۲۶۵
تشریح عملکرد سیستم :
این سیستم از سه بخش : فرستنده ،کنترل ، کنترل یونیت و محرک ها تشکیل شده است .
بخش اول این سیستم شامل دو قسمت فرستنده وگیرنده می باشد . فرستنده این قسمت که ریموت کنترل نامیده می شود در داخل سوئیچ درب قرار دارد و به هماره راننده است . این سوئیچ ار دوقسمت : واحد الکترونیکی و خود سوئیچ فلزی تشکیل شده که باز کردن پیچ روی آن از یکدیگر جدا می شوند و قابل تفکیک هستند . واحد الکترونیکی آن دارای دو دیود ، یکی به عنوان نشان دهنده فشرده شدن کلید (قرمز رنگ ) و دیگری دیود مادون قرمز فرستنده (بنفش رنگ ) است که نور آن فقط در لحظه اول و به صورت خیلی کم رنگ قابل دیدن است . با فشردن کلید ریموت کنترل ، دیود نوری نشان دهنده ، روشن شده و دیود مادون قرمز نیز کد رمز خاصی را ارسال می کند . این کد رمز ارسال شده توسط گیرنده چشمی داخل خودرو دریافت و تشخیص کد داده می شود . اگر این کد با کد از پیش گذاشته شده در گیرنده سقفی یکسان باشد گیرنده بر روی پایه های ۱و۲ خود با ایجاد یک نوسان ولتاژی ، دستور باز و بسته شدن درب ها را به کنترل یونیت می دهد . امااگر کدارسالی از طرف فرستنده با کد گیرنده یکسان نباشد ،گیرنده هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد. بر همین مبنا اگر فرضاً یکی از این دو قسمت معیوب شد حتماً هر دو تکه باید تعویض شوند . در داخل ریموت دو باتری ساعتی ۳ ولتی وجود دارد . پایه های ۷ و ۸ گیرنده ، پایه های برق و بدنه آن هستند .
گیرنده سقفی پیام دریافت شده از ریموت کنترل را به پایه های ۶ و ۹ کنترل یونیت می رساند . کنترل یونیت که در زیر سمت راست پایین قاب فرمان داده شده دارای دو پایه خروجی ۳ و ۴ می باشد . دستورات کنترل یونیت از این دو پایه صادر می شوند. این دو پایه در حالت عادی توسط دو رله داخلی به بدنه اتصال یافته اند. هنگامی که ریموت فشرده شد و پیام ازطریق چشمی به کنترل یونیت فرستاد شد این واحد بلافاصله یکی از پایه های ۳ و ۴ را توسط رله داخلی از بدنه جدا کرده و حدود یک ثانیه به برق وصل می کند . پس در این حالت یکی از پایه ها بدنه و دیگری برق دار است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.