بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی :

تعداد صفحات :۳۷

چکیده مقاله:

در پژوهش حاضر جامعه ی آماری کلیه ی دانش آموزان سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی مدارس جمهوری اسلامی در کشور کویت ( ۳۰۲ نفر) است که بر اساس نمونه گیری تصادفی سیستماتیک ۶۴ نفر حجم نمونه را تشکیل و به سئوالاتپرسشنامه پاسخ داند. علت انتخاب دانش آموزان سال سوم و پیش دانشگاهی این بود که معلوم شود خروج یهای نظام آموزش و پرورش با چه میزان اطلاعات و تعلق نسبت به هویت ملی فارغ التحصیل م یشوند و نظام آموزشی در این راستا تا چه حد موفق بوده است. هدف پژوهش بررسی میزان آشنایی و پایبندی فراگیران نسبت به هویت ملی است.برای سنجش میزان آشنایی از مولف ههای استانداردی مانند شناخت پاسخگویان از تاریخ و قهرمانان ملی (تاریخی و معاصر)، آداب و رسوم و سن تها ، زبان و ادبیات، آثار باستانی و میراث فرهنگی، احساس نسبت به وطن و چگونگی معرفی آن استفاده شده است.پایبندی دانش آموزان به هویت ملی نیز شاخص تعلق و تعهد نسبت به ایران را نشان می دهد. یافته های تحقیق نشان می دهد که میزان آشنایی خروج یهای مقطع متوسطه باشاخص های هویت ملی در سطح پایینی قرار دارد و با متغیرهای مستقل پژوهش مانند جنسیت ، محل تولد، شغل و میزان تحصیلات والدین رابط هی معناداری ندارد و فقطشناخت آن ها از شاخص قهرمانان ملی معاصر با رشته ی تحصیلی و زبان تکلم در خانواده در سطح معنادار است، اما احساس نسبت به خاک ایران و چگونگی معرفی آن ،کاملا مثبت و عمدتاً با استفاده از اصطلاحات بر گرفته شده از انقلاب اسلامی صورت گرفته است نتایج در پایبندی به هویت ملی نشان م یدهد که میزان تعلق و تعهد دان شآموزان نسبت به هویت ایرانی بسیار بالا است۹۳/۸ درصد تعلق زیاد و بسیار زیاد و ۵۰ درصد تعهد زیاد و بسیار زیاد). پایبندی بالا نسبت به هویت ملی با متغیرهای مستقل پژوهش رابطه معناداری را نشان می دهد و فقط بین جنسیت و تعهد ملی سطح معناداری برابر ۰/۰۱۸ است یعنی ملی پسران بیش ازدختران است در مجموع از مباحث تئوریک و یافته ها و نتایج تحقیق این گونه استنباط شده است که نگاه بیگانه به ایرانی در کشور کویت مثبت است. به همین دلیل احساس تعلق و تعهددانش آموزان نسبت به مای جمعی ایرانی بودن تقویت شده است یعنی نه این که فراگیران هویت ایرانی خود را انکار نکرده بلکه به آن افتخار میکنند. در پایان پژوهش پیشنهادهایی برای حفظ و تقویت هویت ملی ارائه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.