طراحی اقلیمی معابرشهری درمناطق گرم و خشک برمبنای معیار پن واردن – مطالعه موردی شهر اهواز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی اقلیمی معابرشهری درمناطق گرم و خشک برمبنای معیار پن واردن – مطالعه موردی شهر اهواز دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی اقلیمی معابرشهری درمناطق گرم و خشک برمبنای معیار پن واردن – مطالعه موردی شهر اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی اقلیمی معابرشهری درمناطق گرم و خشک برمبنای معیار پن واردن – مطالعه موردی شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی اقلیمی معابرشهری درمناطق گرم و خشک برمبنای معیار پن واردن – مطالعه موردی شهر اهواز :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

شهراهواز به دلیل واقع شدن دریک موقعیت جغرافیایی خاص شرایط توپوگرافی و سامانه های اقلیمی موثربرمنطقه ازاقلیم نستا گرمی برخوردار است بطوریکه دمای هوا درسردترین ماه سال به ۷/۲درجه سانتیگراد ودرگرمترین ماه سال نیز گاهی از۴۶/۳ درجه سانتیگراد فراتر میرود به همین جهت برخلاف بسیاری ازمناطق سردسیر کشور مساله اساسی درطراحی شهری مقابله با اثرات ناخوشایند گرما درداخلمنازل و ایجاد حداکثر اسایش درفضای باز درهنگام امد و شد مردم درسطح شهر می باشد دراین تحقیق با فرض اینکه الگوی معماری کنونی شهر اهواز با شرایط اقلیمی منطقه همساز نیست ابتدا با استفاده ازشاخصهای متداول شرایط زیست اقلیمی مناطق مختلف شهری محاسبه و ارایه شده سپس با بررسی شرایط اقلیمی دررابطه با طراحی جهت استقرار معابر شهری و ساختمان ها درفصول گرم سال برای کاستن مشکلات مربوطه با استفاده ازداده های هواشناسی سینوپتیک و ضعیت زیست اقلیمی شهر اهواز مورد بررسی قرارگرفت نتایج نشان میدهد براساس معیار راحتی بافت پن واردن مشخص گردید درصورت وزن بادبا سرعت کمتر از۱/۵ متربرثانیه و شرایط سابه شرایط مطبوعی دراین فضاها ایجاد میگردد با توجه به اهداف عمده طراحی اقلیمی فضای ازاد خیابان ها و معابر بهتر شده است درجهتی واقع شوند که میزان تابش آفتاب تابیده شده درسطح خیابان درمواقع گرم سال به حداقل ممکن برسد و ازکانالیزه شدن بادهای گرم درسطح خیابان جلوگیری نماید لذا باتوجه به اهمیت مقدار سایه ایجاد شده درمواقع گرم اهواز مقدار سایه ایجاد شده درسطح خیابان درتیرماه و به ازای ۴متر ارتفاع دیوار حاشیه خیابان در۱۲ جهت جغرافیایی و درساعات ۸تا ۱۶محاسبه گردید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.