‏اندازه گیری مستقیم فرسایش ناشی از احداث جاده در نواحی حاشیه ای جاده ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ‏اندازه گیری مستقیم فرسایش ناشی از احداث جاده در نواحی حاشیه ای جاده ها دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ‏اندازه گیری مستقیم فرسایش ناشی از احداث جاده در نواحی حاشیه ای جاده ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ‏اندازه گیری مستقیم فرسایش ناشی از احداث جاده در نواحی حاشیه ای جاده ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ‏اندازه گیری مستقیم فرسایش ناشی از احداث جاده در نواحی حاشیه ای جاده ها :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

احداث جاده به ویژه در مناطق شیب دار می تواند به فرسایش شدیدی منجر شود؛ چرا که بر اثر خاکبرداری و خاکریزی ها در هنگام جاده سازی، خاک مستعد فرسایش می شود. با توجه به حجم عملیات راه سازی و عمرانی سالانه ی کشور، می توان گفت بخش قابل توجهی از فرسایش خاک ها در کشور از این طریق می باشد. بنابراین کمی سازی میزان فرسایش در جاده های کشور ضروری است. در این تحقیق، ۱۷ ‏قطعه ی ۱۰۰ ‏متری در جاده ‏ی آسفالته ی درجه ۲ ‏به طول ۱۲ ‏کیلومتر در حوزه ی وردآورد، استان تهران، با استفاده از سیستم نمونه گیری سیستماتیک انتخاب شده و میزان فرسایش در آن ها به طور مستقیم اندازه گیری شد. نهایتآ با استفاده از روابط آماری میزان فرسایش در کل مسیر برآورد شد. کل رسوبات به جا مانده در پای دیواره ها در طول مسیر ۱۲۵۵۸/۵ ‏تن در سال برآورد شد که ۴۱۶۹تن از دیواره ی خاکبرداری و ۸۳۸۹/۵ ‏تن از دیواره ی خاکریزی می باشد. از طرف دیگر ابعاد شیار و خندق در دیواره ‏ها اندازه گیری شده و مجموعآ در مسیر میزان تقریبی فرسایش خندقی. شیاری و حرکت توده ای برابر ۸۹۴/۵ ‏تن در سال برآورد شد. از این مقدار ۴۶۹/۵ ‏تن در دیواره ی خاکبرداری و ۴۲۵ ‏تن در دیواره ی خاکریزی می باشد. بر مبنای خطای استاندارد برآورد کل محاسبه شده برای هر سری از اندازه گیری ها، حجم سنجی منشورها در دیواره ها و فرسایش خندقی و حرکت توده ای برآورد شده در دیواره ی خاکریزی معنی دار و قابل اطمینان و سایر اندازه گیری ها، یعنی فرسایش خندقی و شیاری برآورد شده در دیواره ی خاکریزی، غیر معنی دار و غیر واقعی شدند که یکی از دلایل آن کمبود تعداد عوارض مشاهده شده در نمونه های مورد بررسی می باشد. بنابراین به شرط تناسب تعداد نمونه ها و عوارض مورد بررسی در هر نمونه، اندازه گیری مستقیم روش مناسبی می باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.