اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی بر اضطراب پیشرفت دانشآموزان دبیرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی بر اضطراب پیشرفت دانشآموزان دبیرستانی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی بر اضطراب پیشرفت دانشآموزان دبیرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی بر اضطراب پیشرفت دانشآموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مهارتهای تحمل آشفتگی، توجه آگاهی و نظم بخشی هیجانی بر اضطراب پیشرفت دانشآموزان دبیرستانی :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مداخله رفتاردرمانی دیالکتیک، به کمک سه مهارت تحملآشفتگی، توجهآگاهی،و نظم بخشی هیجانی، بر کاهش علائم اضطرابی امتحان در بین دختران مقطع دبیرستان بودهاست. پژوهش حاضر مطالعهای از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون پسآزمون با گروه کنترل بوده و بدین منظور از میان ۴۲۱ دانشآموزان دختر در مقطع دبیرستان – به روش تصادفی خوشهای در پنج ناحیه آموزشی تبریز نمونهگیری به عمل آمده و در دو گروه آزمایش و کنترل )با علائم اضطرابی بالا( هر یک به تعداد ۳۳ نفر قرار گرفتند و هشت جلسه مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد رفتار درمانی دیالکتیک )مهارتهای تحمل آشفتگی، توجهآگاهی، نظمبخشی هیجانی( برای گروه آزمایش هفتهای یکبار به اجرا در آمد. از پرسشنامههای ویژگیهای جمعیت شناختی و اضطراب امتحان ) TAI ( برای جمعآوری دادهها استفاده شد. برای تحلیل داده ها، روش تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم افزار SPSS بر روی گروه آزمایش و گروه کنترل انجام شد. یافتههای پژوهش نمایانگر این موضوع بود که مداخله رفتار درمانگری دیالکتیک )مهارتهای تحملآشفتگی، توجه آگاهانه، نظمبخشی هیجانی(، در کاهش سطح اضطراب امتحان اثربخش بود. با توجه به نتایج به دست آمده، این پژوهش میتواند در طراحی برنامههای پیشگیرانه، توانمندسازی نوجوانان و مداخلات درمانی مفید واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.