جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف این مطالعه که به روش توصیفی از نوع زمینه یابی انجام گرفته است، بررسی جایگاه اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی بر اساس مدل دیویلییرز (۱۹۸۶) می باشد. در این مطالعه، ۶۲ نفر از معلمان ریاضی شرکت کننده در سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری برای بررسی درک و فهم معلمان ریاضی ازاصول موضوعه، براساس پرسشنامه محقق ساخته طراحی شده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه، روش آمار توصیفی مورد استفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه نیز توسط تعدادی از اساتید ریاضی و آموزش ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تایید شد و ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه، ۰/۷۱ به دست آمد که این مقدار، وضعیت مناسبی را در مورد پایایی آن نشان می دهد. یافته های تحقیق بیانگر آن است که اغلب معلمان ریاضی، درک و فهم درستی از اصول-موضوعه دارند؛ اما درک آنها به صورت غیرعلمی و ناقص است. همچنین، درک اکثر معلمان ریاضی از عدم یکتایی اصول موضوعه نادرست است. بر اساس عملکرد معلمان در پرسشنامه می توان گفت که اغلب آنها در کاربرد اصول موضوعه در ریاضیات دبیرستانی مشکلاتی دارند. لذا، در راستای نتایج به دست آمده و تعاریف به دست آمده در مدل دی-ویلییرز، پیشنهاد می شود که هنگام تدریس یک مفهوم ریاضی، استنباط بعضی از گزاره ها مشکل است و یا از سطح درک و فهم دانش آموز خارج است، بنابراین می توان اینگونه گزاره ها را به عنوان اصول آموزشی مبنای استدلال قرار داد و باهمکاری خود دانش آموز، قضایای دیگر مربوط به موضوع موردنظر را استنتاج کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.