بررسی رابطه شیوه های مدیریت کلاس درس و ادراک از جو مدرسه معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه شیوه های مدیریت کلاس درس و ادراک از جو مدرسه معلمان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه شیوه های مدیریت کلاس درس و ادراک از جو مدرسه معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه شیوه های مدیریت کلاس درس و ادراک از جو مدرسه معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه شیوه های مدیریت کلاس درس و ادراک از جو مدرسه معلمان :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر درخصوص بررسی رابطه ی شیوه های مدیریت کلاس درس با ادراک از جو مدرسه معلمان می باشد. نمونه ی پژوهش حاضر، مشتمل بر معلمان مرد و زن دبیرستانهای شهرستان دهدشت بوده است (۱۵۳ معلم مرد و ۸۵ معلم زن) که به روش طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ی نگرش و باورهای معلمان در مورد سبک مدیریت کلاس درس مارتین و بالدوین (۱۹۹۸)، پرسشنامه سنجش جو سازمانی هالپین و کرافت (۱۳۶۳) بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و از آزمون های همبستگی پیرسون استفاده شد. شیوه های مدیریت کلاس غیرمداخله گرایانه و تعامل گرایانه با ادراک از جو مدرسه ی معلمان همبستگی مثبت معنی دار دارند، اما ولی بین شیوه ی مداخله گرایانه و ادراک از جو مدرسه معلمان رابطه ی معناداری وجود ندارد. در مجموع نتایج تحقیق نشان داد که تحقق کارکردهای مدیریت کلاس درس به خصوص دو سبک غیرمداخله گرا و تعامل گرا موجب ایجاد جو مطلوب در مدرسه و کلاس درس می شود و برعکس آن نیز صادق است؛ یعنی جو اجتماعی مثبت مدرسه، به محیطی امن برای آموزش و یادگیری تبدیل می شود. در نتیجه در چنین محیطی معلم قادر به دستیابی به بهترین نتایج در روند آموزش و مدیریت کلاس درس است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.