بررسی رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی: پژوهش فراتحلیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی: پژوهش فراتحلیل دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی: پژوهش فراتحلیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی: پژوهش فراتحلیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی: پژوهش فراتحلیل :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

در سال های اخیر، پژوهشگران زیادی به بررسی رابطه تفکر انتقادی با سواد اطلاعاتی پرداخته اند که حاصل این پژوهش ها نتایج متناقضی بوده اند که تعدادی از این تحقیقات، رابطه بین تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی را تأیید کرده اند و تعدادی نیز وجود این رابطه را رد کردهاند. ازاینرو پژوهشگر در پژوهش حاضر بر آن است تا با بهره گیری از روش فراتحلیل، مطالعات انجام یافته در این زمینه را شناسایی کرده و نتایج کمی حاصل از این تحقیقات را باهم ترکیب کرده و نتیجه ای جامع حاصل شود. جامعه موردمطالعه در این پژوهش، تحقیقات موجود در زمینه رابطه تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی در دانشگاه های سطح استان تهران، دنشگاه خوارزمی و دانشگاه تبریز، مرکز اسناد و اطلاعات مدارک علمی ایران و پایگاههای اطلاعاتی SID ، magiran و noormags بودند نمونه پژوهش نیز اندازه اثرهای به دست آمده از مطالعات موجود در این زمینه بودند. درمجموع ۱۵ اندازه اثر در زمینه موردنظر انتخاب شدند که از آنها، ۱۰ اندازه اثر باقی ماند و مابقی از چارچوب نمونه گیری خارج شدند. به منظور جمع آوری نمونه از روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس استفاده شد. جهت تحلیل اطلاعات از نرم افزار CMA2 و نرمافزار SPSS استفاده شد. نتایج حاکی از اندازه اثر ۰/۴۱ بین تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی بود. طبق شاخص کوهن اندازه اثر به دست آمده نسبتا بالا ارزیابی می شود؛ یعنی رابطه بین دو متغیر تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی نسبتاً بالاست. در نهایت می توان گفت: از آنجا که هم تفکر انتقادی بهعنوان تفکر سطح بالاتر به حساب می آید و هم سواد اطلاعاتی به عنوان سواد سطح بالاتری محسوب می شود، طبیعی است که بین این دو متغیر از بسیاری جهات ارتباط وجود داشته باشد؛ به این دلیل که هردوی این متغیرها نیاز به پردازش های عمیق تر و پیچیده تر دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.