ارزیابی سطوح شایستگی مدیران و رابطه آن با رضایت شغلی دبیران (مطالعه موردی مدارس متوسطه شهرستان اردبیل)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی سطوح شایستگی مدیران و رابطه آن با رضایت شغلی دبیران (مطالعه موردی مدارس متوسطه شهرستان اردبیل) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی سطوح شایستگی مدیران و رابطه آن با رضایت شغلی دبیران (مطالعه موردی مدارس متوسطه شهرستان اردبیل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی سطوح شایستگی مدیران و رابطه آن با رضایت شغلی دبیران (مطالعه موردی مدارس متوسطه شهرستان اردبیل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی سطوح شایستگی مدیران و رابطه آن با رضایت شغلی دبیران (مطالعه موردی مدارس متوسطه شهرستان اردبیل) :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی سطوح شایستگی مدیران مدارس متوسطه شهرستان اردبیل به روش توصیفی – تحلیلی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق ۹۰۰ نفر از دبیران دبیران متوسطه نواحی یک و دو اردبیل بودند که از بین آن ها ۲۴۰ نفر از طریق فرمول کوکران انتخاب گردید.داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد میانگین شایستگی مدیران از نظر معلمان متوسط به بالا است (۳/۳۴) و از بین مولفه های شایستگی مدیران، اعتبار عمومی مدیران دارای بالاترین میانگین (۳/۶۶) و ویژگی های شخصیتی مدیران دارای پایین ترین میانگین (۳/۱۵) می باشند. از سوی دیگر نتایج این تحقیق نشان داد که میانگین رضایت شغلی معلمان متوسط به پایین است (۲/۸۸) و از بین مولفه های رضایت شغلی، رضایت از همکاران دارای بالاترین میانگین (۳/۰۲) و رضایت از حقوق دارای پایین ترین میانگین (۲/۲۵) می باشند. نتیجه آزمون همبستگی پیرسون (r=0/840) و سطح معناداری (=۰/۰۰۰۰) درخصوص رابطه بین شایستگی مدیران و رضایت شغلی دبیران حاکی از آن است که از لحاظ آماری در سطح P<0/01 همبستگی مثبت و قوی بین شایستگی مدیران و رضایت شغلی دبیران وجود دارد. همچنین بین همه مولفه های شایستگی مدیران و رضایت شغلی دبیران در سطح P<0/01 همبستگی مثبت وجود داشته که در این بین، بیشترین مقدار همبستگی مربوط به مهارت های مدیران (r=0/796) و کمترین مقدار همبستگی مربوط به اعتبار عمومی مدیران (r=0/401) می باشد. از سوی دیگر، معادله رگرسونی چندگانه برای تبیین میزان رضایت شغلی دبیران بر حسب مولفه های شایستگی مدیران ملاحظه شد که در نهایت همه مولفه های شایستگی مدیران در مدل باقی ماندند که میزان همبستگی چندگانه آن ها برابر با ۰/۶۸۹ با سطح معناداری P<0/01 رابطه خطی معناداری بین متغیر مستقل و وابسته وجود دارد. مقدار R2Adj=0/469 نشان می دهد که ۴۶/۹ درصد از واریانس رضایت شغلی دبیران از طریق مولفه های شایستگی مدیران قابل پیش بینی است؛ به طوری که مولفه مهارت های مدیران با مقدار بتای ۰/۷۵۳ دارای بیشترین قدرت تبیین کنندگی و اعتبار عمومی مدیران با مقدار بتای ۰/۰۲۲ دارای کمترین سهم در برآورد رضایت شغلی دبیران داشته اند. در نهایت پیشنهاداتی در راستای ارتقای سطوح شایستگی مدیران مدارس ارائه شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.