بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند تدریس – یادگیری، راهی مؤثر برای بهبود کیفیت ارزشیابی در مدارس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند تدریس – یادگیری، راهی مؤثر برای بهبود کیفیت ارزشیابی در مدارس دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند تدریس – یادگیری، راهی مؤثر برای بهبود کیفیت ارزشیابی در مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند تدریس – یادگیری، راهی مؤثر برای بهبود کیفیت ارزشیابی در مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اثرگذار بر کیفیت فرایند تدریس – یادگیری، راهی مؤثر برای بهبود کیفیت ارزشیابی در مدارس :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

تحقیق حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت فرایند تدریس یادگیری مدارس شهرستان ملکشاهی در استان ایلام می پردازد. روش تحقیق کیفی است. مدارس موجود به سه دسته شهری، روستایی و عشایری تقسیم بندی شده اند. به منظور گردآوری داده از نمونه گیری مبتنی بر هدف استفاده شده است، بدین منظور از ۶۰ معلم مشغول به تدریس در این مدارس مصاحبه به عمل آمد. روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز به صورت کدگذاری و در نهایت طبقه بندی مفاهیم شکل گرفت. سوالات اصلی تحقیق این بود: چه عواملی بر فرایند تدریس یادگیری مدارس ابتدایی مورد مطالعه تاثیر میگذارند؟ نظام ارزشیابی در این مدارس به چه نحو بوده و آیا در ارزشیابی تحصیلی به این عوامل اثر گذار و مهم توجه می شود یا خیر. یافته های تحقیق نشان دادند که عوامل فردی همانند هوش و میزان توجه، سلامت جسمانی و انگیزه برای پیشرفت؛ عوامل خانوادگی؛ عوامل اجتماعی فرهنگی؛ عوامل اقتصادی و عوامل آموزشی که خود شامل شرایط پیش از ورود به مدرسه، فضای کلاس، کتب و مواد آموزشی، روش تدریس، امکانات و تجهیزات، مدیریت و ارزشیابی بود بر این فرایند اثر می گذاشتند. نظام ارزشیابی نیز صرفا بر اساس امتحانات و نه سنجش واقعی از میزان یادگیری صورت می گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که برای بهبود نظام ارزشیابی در مدارس باید به شناسایی عوامل مهم تاثیرگذار بر فرایند تدریس یادگیری که از بسیاری جهات متمایز از دیگر مناطق هستند پرداخت و این ارزشیابی باید بر اساس شرایط موجود در جامعه خاص طراحی و اجرا شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.