تعیین تناسب بهینه استفاده از انواع شیوههای حمل ونقل به منظور کاهش جاپای بوم شناختی در شهر سنندج


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین تناسب بهینه استفاده از انواع شیوههای حمل ونقل به منظور کاهش جاپای بوم شناختی در شهر سنندج دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین تناسب بهینه استفاده از انواع شیوههای حمل ونقل به منظور کاهش جاپای بوم شناختی در شهر سنندج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین تناسب بهینه استفاده از انواع شیوههای حمل ونقل به منظور کاهش جاپای بوم شناختی در شهر سنندج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین تناسب بهینه استفاده از انواع شیوههای حمل ونقل به منظور کاهش جاپای بوم شناختی در شهر سنندج :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

با گسترش مفهوم توسعه ی پایدار در سطح بین المللی، دانشمندان مدل های کمی و کیفی متعددیبرای اندازه گیری توسعه ی پایدار جوامع و شهرها ارائه نموده اند. یکی از این شاخص ها که توجهبیشتری را در سطوح دانشگاهی، سیاسی و آموزشی به خود جلب کرده است ارزیابی جاپایبوم شناختی (EFA) است. رشد روزافزون جمعیت شهر سنندج و در پی آن ازدیاد تعداد وسایل نقلیهدرون شهری، مشکل حمل و نقل و ترافیک را به یکی از اصلیترین مشکلات این شهر تبدیل کردهاست. هرچند در سالهای اخیر در قالب طرحهای شهری تدابیری به منظور کاهش این مشکل با تکیهبر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی صورت گرفته است اما نتوانسته است موفقیت چندانی کسبکند. بنابراین در این تحقیق سعی شده است تا با روشی توصیفی تحلیلی و با بهره گیری از مدل جاپایبوم شناختی میزان پایداری هر کدام از شیوههای حمل و نقل شهری در شهر سنندج در سال ۱۳۹۰مورد سنجش قرار گرفته و سپس از طریق مقایسه این مقادیر با استانداردهای جهانی تناسب بهینه ایبرای به کارگیری شیوه های حمل و نقلی در این شهر برای سال ۱۴۰۵ پیشنهاد شود. نتایج تحقیقنشان می دهد که بیشترین میزان جاپای بوم شناختی در شهر سنندج در سال ۱۳۹۰ مربوط بهمینی بوس و کمترین مقدار نیز مربوط به موتورسیکلت هست. مقایسه میزان جاپای وسایل حمل ونقلشهری با مقادیر استاندارد نیز حاکی از آن است که به جز اتوبوس، سایر شیوههای حمل و نقلی شهرسنندج از میزان جاپای بیشتری نسبت به استانداردهای جهانی برخوردارند. بنابراین با توجه بهتخمین جمعیتی حدود ۵۸۵۴۳۷ نفر برای شهر سنندج در سال ۱۴۰۵ ، و براساس محاسبات صورتگرفته میزان سهم وسایل نقلیه اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، خودروهای شخصی و موتور سیکلت ازجابه جایی مسافرین در سال ۱۴۰۵ در حالتی که کمترین اثر تخریبی را بر محیط زیست وارد ساخته و دارای کمترین میزان جاپای بوم شناختی باشند، به ترتیب برابر با ۵۴.۲۶، ۱.۰۴، ۲۷.۲۸، ۱۵.۹۷ و ۱.۴۵ درصد که معادل ۴۰۳۸۲، ۷۶۶، ۲۰۳۰۳، ۱۱۸۸۷ و ۱۰۷۸ نفر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.