بهینه سازی چند هدفه مسأله برنامه ریزی گیت فرودگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر رتبه بندی نامغلوب نسخه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی چند هدفه مسأله برنامه ریزی گیت فرودگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر رتبه بندی نامغلوب نسخه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی چند هدفه مسأله برنامه ریزی گیت فرودگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر رتبه بندی نامغلوب نسخه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی چند هدفه مسأله برنامه ریزی گیت فرودگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر رتبه بندی نامغلوب نسخه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی چند هدفه مسأله برنامه ریزی گیت فرودگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر رتبه بندی نامغلوب نسخه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

برنامه ریزی گیت یکی از فعالیت های کلیدی در فرودگاه هاست که به عنوان یک مسأله بهینه سازیتعریف می شود. مطالعات نشان می دهد که ایجاد و بکارگیری جداول تخصیص گیت باعث کاهشتأخیر پروازها و افزایش کارآئی و بهره وری گیت ها می شود. هدف اصلی این مسأله پیدا کردن یکتخصیص مناسب برای پروازهای ورودی و خروجی با درنظر گرفتن مجموعه ایی از محدودیت هایکاربردی است. یکی از اهدافی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، کنترل ازدحادم مسافران درگیت ها می باشد. در این مقاله، این هدف به همراه دو هدف کمینه کردن تأخیرهای بوجود آمده درزمان تخصیص گیت به هواپیما و بیشینه کردن امتیاز اولویت تخصیص گیت به عنوان اهداف اینمسأله در نظر گرفته شده است. این مسأله به شکل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط مدل سازی شدهاست. به منظور یافتن مجموعه جواب های پارتو، از الگوریتم ژنتیک مبتنی بر مرتب سازی نامغلوبنسخه ۲ استفاده شده است. همچنین این مدل با استفاده از داده های واقعی فرودگاه بین المللیمهرآباد در زمان کوتاه حل شده است . پارامترهای ورودی الگوریتم با استفاده از روش طراحیآزمایش ها تعیین ش ده است. مجموعه جواب های پارتو بدست آمده با استفاده از روشرتبه بندی و ۱۰ جواب نخست به همراه مقادیر توابع هدف گزارش شده است. نتایج نشان می دهد، اضافه کردن تابع هدف کنترل ازدحام به مساله منجر به کاهش ۸ درصدی هدف اولویتتخصیص گیت می شود، درحالیکه کنترل ازدحام می تواند اثرات مثبت قابل توجه ای بر رضایتمسافران در هنگام سوار شدن داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.