شناسایی و رتبه بندی شاخصهای مالی و غیرمالی موثر در تعیین رتبه اعتباری مشتریان مطالعه موردی صندوق ضمانت صادرات ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و رتبه بندی شاخصهای مالی و غیرمالی موثر در تعیین رتبه اعتباری مشتریان مطالعه موردی صندوق ضمانت صادرات ایران دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و رتبه بندی شاخصهای مالی و غیرمالی موثر در تعیین رتبه اعتباری مشتریان مطالعه موردی صندوق ضمانت صادرات ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و رتبه بندی شاخصهای مالی و غیرمالی موثر در تعیین رتبه اعتباری مشتریان مطالعه موردی صندوق ضمانت صادرات ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و رتبه بندی شاخصهای مالی و غیرمالی موثر در تعیین رتبه اعتباری مشتریان مطالعه موردی صندوق ضمانت صادرات ایران :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

تضمین تامین مالی طرح های صادراتی بعنوان یکی از مهمترین وظایف موسسات بیمه گر صادراتی از ابزارهای مهم توسعه و رشد کشورها محسوب می شود. این تضمین به صادرکنندگان اطمینان کافی از تامین مالی طرح های صادراتی و از پرداخت تعهدات در شرایط بحرانی را ارائه می نماید. با دیدگاه تخصیص بهینه منابع، شناسایی شاخصهای موثر در شناسایی مشتریانی که فعالیتهای صادراتی آنها ارزش افزوده اقتصادی ایجاد نماید، از اهمیت ویژهای برخوردار است. صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها نهاد بیمه گر صادراتی در کشور، تضمین منابع مالی دریافتی صادرکنندگان از بانکها و موسسات اعتباری را برعهده دارد. هدف از این مقاله، طراحی مدلی بمنظور شناسایی و رتبه بندی شاخص های مالی و غیرمالی موثر در تعیین وضعیت اعتباری مشتریان صندوق با استفاده از روش رمبراند می باشد. در این روش ابتدا معیارهای فوق براساس نظر خبرگان شناسایی و دسته بندی گردید، سپس با استفاده از روش مزبور و تکنیک مقایسات زوجی نسبتها، پرسشنامه ای طراحی و به خبرگان ارائه شد. این نسبتها با استفاده از روش رمبراند که یکی از روش های تصمیم گیری چند شاخصه است رتبه بندی گردید. پس از اجرای این تحقیق شاخص های موثر در تعیین وضعیت اعتباری مشتریان شناسایی و اولویت بندی شده و متناسب با اولویت های دریافتی حاصل از نتایج مدل، وزن دهی گردیدند. نتایج حاصل از اجرای تحقیق بیانگر اهمیت شاخص های مالی و در رتبه نخست شاخص های نقدینگی در مقایسه با سایر معیارها بود. شاخص های وزندهی شده مزبور می توانند در مدل رتبه بندی داخلی مشتریان معیار علمی و مناسبی در تعیین وضعیت اعتباری هر مشتری ارائه نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.