تعالی سازمانی یک مرکز پژوهشی با استفاده از روش EFQM


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعالی سازمانی یک مرکز پژوهشی با استفاده از روش EFQM دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعالی سازمانی یک مرکز پژوهشی با استفاده از روش EFQM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعالی سازمانی یک مرکز پژوهشی با استفاده از روش EFQM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعالی سازمانی یک مرکز پژوهشی با استفاده از روش EFQM :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی مثل هر سازمان دیگر، مشکلات مختلفی برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود دارد که برای شناسایی آسیبهای ممکن، تحقیقی را انجام و برای کاهش و از بین بردن آنها، راهکارهای علمی و عملی پیشنهاد کرده است. برای اجرای این تحقیق از روش پیمایشی و مدل تعالی سازمانی (EFQM)، پرسشنامه ای تهیه که بین تمامی اعضای مرکز توزیع و در نهایت ۶۸ فقره آن تکمیل و پردازش گردید. شکل امتیازدهی در این مدل تعالی بدین صورت است که معیارهای توانمندساز ۵۰ درصد و معیارهای نتایج نیز ۵۰ درصدکل را به خود اختصاص می دهند. در این پژوهش با توجه به محدودیت اطلاعات و مقدورات، فقط روی معیارهای توانمندساز کارشده است و جمعاً ۱۵۵ سؤال در قالب پرسشنامه طراحی و هر سؤال، بر حسب طیف لیکرت و با روش کمی از ۱ تا ۵ امتیازبندی شده که حداکثر ۷۷۵ امتیاز را شامل می گردد. نتایج این تحقیق نشان می دهدکه از حداکثر امتیاز یعنی ۷۷۵ برای معیارهای ۵ گانه ی توانمندساز، متوسط امتیاز کل مرکز برابر ۴۱۸ و معادل ۵۴ درصد است. نتایج هر معیار به ترتیب؛ اهداف ۴۷.۸ درصد، فرایندها ۴۸.۱ درصد، مدیریت ۵۲.۸ درصد، مشارکت ۵۶.۳ درصد و کارکنان ۶۴.۲ درصد می باشد. بیشترین آسیب مربوط به معیار اهداف و کمترین آن به معیار کارکنان برمی گردد. برای کاهش آسیبها و افزایش تعالی مرکز، پیشنهاد می گردد از روشهای بهبود مستمر برای درصدهای پایین متغیرهای هر یک از معیارها استفاده نمود و حداقل طی مدت ۳ سال و به صورت مستمر خودارزیابی و پایش را انجام داد تا به سطوح بالاتر تعالی سازمانی برای این مرکز دست یافت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.