نقش طراحی شهری در افزایش جذب جهانگرد در بافتهای تاریخی؛ نمونه موردی بافت محله سنگ سیاه شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش طراحی شهری در افزایش جذب جهانگرد در بافتهای تاریخی؛ نمونه موردی بافت محله سنگ سیاه شیراز دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش طراحی شهری در افزایش جذب جهانگرد در بافتهای تاریخی؛ نمونه موردی بافت محله سنگ سیاه شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش طراحی شهری در افزایش جذب جهانگرد در بافتهای تاریخی؛ نمونه موردی بافت محله سنگ سیاه شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش طراحی شهری در افزایش جذب جهانگرد در بافتهای تاریخی؛ نمونه موردی بافت محله سنگ سیاه شیراز :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

افزایش تقاضا برای سفرطی چند دهه اخیر وعلاقه به کسب اطلاعات در مورد فرهنگ دیگران، تفریح وگذران اوقات فراغت افزایش یافته است. ازاین روجهانگردی به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی، با سرعتی بیش ازگذشته درحال گسترش است. طبیعیاست که همه کشورها درپی بهره گیری ازمزایای اقتصادی، اجتماعی و… جهانگردی و دریافت سهم بیشتری از درآمد و بالابردن سطح اشتغال درکشورخود باشند. اغلب مردم درجامعه امروز ایران، چه ازمسئولان وچه از سایراقشارجامعه، براین تصورند که جهانگردی مساوی است با درآمد، اشتغال و…، درحالیکه طیفی ازآثار گوناگون صنعت جهانگردی، اغلب سایر نواحی را درجامعه میزبان تحت شعاع خود قرار می دهد.جهانگردان می توانند همراه خود، ارزشهای متنوعی رابرای جامعه میزبان به ارمغان آورند. امروزه جهانگردی فرایند مهمی تلقی می شود که درایجاد شرایط تشدید وتمرکزرقابت ها و سخت تر کردن کشمکش برای تصاحب قلب شهر مورد نظر یا محورها و قطبهای تاریخی شهر سهیم است. توسعه جهانگردی در بافتهای تاریخی، ضمن حفظمیراث ملی وفرهنگی،تغییردهنده ودگرگون کننده محلات وبافتهای بحرانی است ومانع جدی زوال اقتصادی می باشد. تمایل به افزایش رقابت بین مکانها و برند دارکردن شهرها جهت جذب سرمایه وتوسعه جهانگردی، افزایش یافته است. احترامبه اجتماع محلی وبافتهای تاریخی و حمایت از هویت آن ،فرهنگ وجذابیتهای آن،باید هدف اصلی درسیاستها وپروژه های جهانگردی شهری باشد. حفظ بناهاویادبودهای تاریخی، شناسایی فرهنگهای خاص وترویج آنها، افزایش آگاهی مردم نسبت به سنن بومی وتجدیدحیات هنرجامعه میزبان ازدیگر اهداف موردنظر دراین پروژه می باشند.درکشورهای باسابقه تاریخی وفرهنگی مانند ایران، مسئله بافت های تاریخی ازجمله حساسترین مسائل معماری و شهرسازی به شمارمیآید. شیراز اگر نه به عنوان پایتخت فرهنگی که حتی به عنوان یکی از قله های رفیع فرهنگی ایران و مأمن آثار ومفاخرفرهنگی و تاریخی فراوان، باید دارای برنامه ای منسجم برای جهانگردان و گردشگران باشد تا از پراکندگی و متفرق شدن آنهادرسطح شهر جلوگیری شود. در این راستا بایست از جهانگردی هم به عنوان هدف ترمیم و بازسازی شهر و هم به مثابه یک عامل و بهانه ناپیدا برای تغییربافت اجتماعی محلات تاریخی به منظور بازسازی و بهسازی بهره گرفته شود.گام اول دراین پژوهش، مطالعه یافته های پژوهشگران واندیشمندان دیگر است. گام دوم، مطالعه بافت تاریخی شیراز و ارائه طرح جهانگردی برای یکی از محلات تاریخی می باشد. تجربه بلا واسطه محیط درادراک مسائلی مانند ویژگیهای کالبدی، رفتارهای اجتماعی، فرهنگ خاص ساکنین و… یاری رسان خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.