مکان یابی مراکز آموزشی در شهر تبریز با استفاده از روش سلسله مراتبی AHPونرم افزارGIS


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مکان یابی مراکز آموزشی در شهر تبریز با استفاده از روش سلسله مراتبی AHPونرم افزارGIS دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مکان یابی مراکز آموزشی در شهر تبریز با استفاده از روش سلسله مراتبی AHPونرم افزارGIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مکان یابی مراکز آموزشی در شهر تبریز با استفاده از روش سلسله مراتبی AHPونرم افزارGIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مکان یابی مراکز آموزشی در شهر تبریز با استفاده از روش سلسله مراتبی AHPونرم افزارGIS :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

افزایش سریع جمعیت شهرهای ایران به خصوص شهرهای بزرگ موجب افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای عمومی شده است.و این امر به دلیل نبود نظام مدون و دقیق برنامه ریزی در اکثر شهرهای ایران مشکلات فراوانی را به وجود آورده است،که ازمهمترین آنها کاهش سرانه خدمات آموزشی می باشد . مکان های آموزشی یکی ازکاربریهای اساسی است که تخصیص فضا به این کاربری از موضوعات مهم برنامه ریزان و برنامه ریزی شهری می باشد. به دلیل حساسیت این کاربر ی و ارتباط مستقیم آن با خانواده ها ،نحوه تخصیص فضا برای کاربری آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است مقوله مکان گزینی مدارس بهعنوان یکی از مراکز خدمات رسان در سطح شهری از جمله مباحثی است که در فرایند توسعه و سعادت هرجامعه ای دارای اهمیت است انتخاب مکان مناسب برای یک فعالیت در سطح شهر یکی از تصمیمات پایدار برای انجام یک طرح گسترده است که نیازمند تحقیق در مکان، از دیدگاههای مختلف می باشد. از آنجا که مکانیابی نیاز به اطلاعات و اهمیت زیادی دارد، حجمبزرگی از اطلاعات جزئی برای معرفی مکانهای مختلف باید جمع آوری، ترکیب و تجزیه و تحلیل شوند تا ارزیابی صحیحی از عواملی که ممکن است در انتخاب تأثیر داشته باشند صورت پذیرد. در تحقیق حاضر با تشکیل پایگاه اطلاعاتی ، مراکز آموزشی شهر تبریز با بررسی متغیر های مهمی چون جمعیت ،کاربری مطلوب شهری،مکان مدارس ،عامل سازگاری ،مطلوبیت،فاصله از کاربری های دیگر و با بهره گیری از فناوری سیستم اطلاعات جغرافیایی مورد ارزیابی قرار گرفته است. سپس از طریق مدل AHP هر کدام از لایه ها ابتدا به صورت منفک وزن دهی شده و پس از آن در ترکیب با لایه های دیگر وزن نهایی آنها مشخص گردیده است و با استفاده از نر م افزار GIS نقشه های نهایی تدوین گردیده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.