شکل گیری زندگی اجتماعی در مراکز خرید شهری ایده ای نو در شهرسازی امروز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شکل گیری زندگی اجتماعی در مراکز خرید شهری ایده ای نو در شهرسازی امروز دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شکل گیری زندگی اجتماعی در مراکز خرید شهری ایده ای نو در شهرسازی امروز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شکل گیری زندگی اجتماعی در مراکز خرید شهری ایده ای نو در شهرسازی امروز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شکل گیری زندگی اجتماعی در مراکز خرید شهری ایده ای نو در شهرسازی امروز :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

شهر، پدیده ای فراتر از کالبد ظاهری است. ابعاد اجتماعی و فرهنگی هر شهر به عنوان بعد پنهان در طرح های شهری به شمارمیروند که به دلیل ماهیت غیرکالبدی و دشواری شناخت و درک، همواره در عرصه های مختلف شهرسازی مورد کم توجهیواقع شده اند اما در این بین مراکز خریدی در شهرها شکل گرفته است که دیگر همچون گذشته صرفا مراکزی جهت خرید اقتصادی و تهیه مایحتاج زندگی بشمار نمی رود، بلکه به عرصه ای برای فراغت تبدیل گشته است که بعنوان قلمرویی از کنش اجتماعی، تعامل و تجربه تا اندازه زیادی زندگی عمومی مردم را ساخت می دهد و تلاش آن براین است که بتواند کاستی هایشهرسازی امروز و عدم توجه به ابعاد اجتماعی در طراحی ها را به نحوی دیگر جبران نمایدبنابراین مطالعات گسترده ای نیاز است که به واسطه آن به درک عمیقی در این رابطه دست یابیم.هدف اصلی این مقاله بررسی زندگی اجتماعی عمومی در مراکز خرید می باشد و نکته مهم این است که دریابیم مراکز خرید شکل گرفته به صورت امروزی تا چه حد توانسته اند رضایت افراد را بعنوان یک فضای عمومی برآورده سازند. بدین منظور دو مرکز خرید نور و آریا در شهر زنجان بعنوان نمونه هایی از این مراکز خرید انتخاب و اطلاعات لازم به کمک روش های کیفی مصاحبه،گفتگو، و مشاهده جمع آوری و توسط نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفته است . نتایج پژوهش حاکی از این امر بوده که زندگی اجتماعی عمومی اگرچه در تمام مراکز خرید کم و بیش شکل می گیرد اما در مراکزی به صورت غنی شکل خواهد بود که نوع طراحی و امکانات فضا مطابق با نیازهای شهروندان باشد و گروهها و اقشار مختلف در طراحی لحاظ شوند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.