بررسی فضای مورد علاقه کودکانه ازمنظرکودک،مطالعه موردی: سن ۳تا ۵سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فضای مورد علاقه کودکانه ازمنظرکودک،مطالعه موردی: سن ۳تا ۵سال دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فضای مورد علاقه کودکانه ازمنظرکودک،مطالعه موردی: سن ۳تا ۵سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فضای مورد علاقه کودکانه ازمنظرکودک،مطالعه موردی: سن ۳تا ۵سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فضای مورد علاقه کودکانه ازمنظرکودک،مطالعه موردی: سن ۳تا ۵سال :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

کودک علاقه به فضایی داردکه علاوه برشرایط سنی و روحیات، درآن به بازی بپردازد. عدم توجه نتایج نامطلوبی مانند: خستگی،پرخاشگری، …………. رابه دنبال خواهدداشت. اما بازی به تنهایی جوابگوی نیازهای اودرحال و آینده نیست، بلکه یادگیری را هم بایددرنظرگرفت. آموزش درسنین کم، کودک رابه فردموفقی تبدیل می کند. با ترکیب آموزش و بازی می توان فضایی راطراحی کرد که درعین تعلیم، به تفریح نیزتوجه داشته باشد. درک این نکته، محیط های یادگیری متفاوتی نسبت به گذشته پدیدآورد. درروش نوین، محیط آموزشی جزء سهولت دریادگیری، شکوفاشدن استعدادها و پیشرفت رادرپی دارد. بدین ترتیب کلاس درس به دوبخشفضای بسته و باز تقسیم می شود. فضای بسته به مکانی چندمنظوره و فضای باز به علوم مختلف مانندکشاورزی، زیست، هنر، …….. ازطریق بازی می پردازد. به عنوان مثال گلکاری: حس آرامش، اعتمادبه نفس و مشارکت درکارگروهی را به دنبال دارد. همچنین معماری داخلی می تواند جنبه روان درمانی نیزداشته باشد، وسایل به گونه ای انتخاب شود که علاوه برسرگرمی جنبه تفکر و خیالپردازی راتقویت کند. رنگ را نباید نادیده گرفت، استفاده ازرنگ صورتی درسقف می تواند نمادی ازآسمان باابرهایش و باتشبیه نورپردازی به کتاب هایی که درحال بال زدن می باشد، حسی ازکوشش و فعالیت رادرفضا القاء کرد. همچنین رنگ های شاد، آرامش بخش و رنگ هایی چون بنفش ترس را ایجادمی کند. گرایش به تغییر در روش تعلیم و تربیت را می توان در دوران مختلفمشاهده کرد. پس از جنگ دوم جهانی کلاس ازچهاردیواری به فضایی برای زندگی، موردقبول قرارگرفت. درآلمان الگوی مدارس ازپلان جعبه ای به الگو با نورگیرهای وسیع و مرتبط بافضای بیرون تغییر پیدانمود. درقرن بیستم، طراحی آموزشی بیشترمتوجه درون فضا و کیفیت های مربوط به اجزاء طراحی بود و نیاز به مدارس باپلان های باز، بیشترمحسوس گردید. استفاده ازالگوی جدیددرمهدکودک، به تجربه فضایی متفاوت و افزایش یادگیری کمک می کند و زمینه پرورش آینده سازان را، فراهم می آورد. این مقاله قصد داردبا روش تحقیق کتابخانه ای و میدانی به بررسی این سلسله مراتب بپردازد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.