بررسی اهداف آموزش زیست محیطی دربرنامه درسی دوره متوسطه براساس الگوی تحلیل محتوای مریل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اهداف آموزش زیست محیطی دربرنامه درسی دوره متوسطه براساس الگوی تحلیل محتوای مریل دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اهداف آموزش زیست محیطی دربرنامه درسی دوره متوسطه براساس الگوی تحلیل محتوای مریل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اهداف آموزش زیست محیطی دربرنامه درسی دوره متوسطه براساس الگوی تحلیل محتوای مریل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اهداف آموزش زیست محیطی دربرنامه درسی دوره متوسطه براساس الگوی تحلیل محتوای مریل :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی سال چهارم تجربی بر اساس اهداف آموزشی مریل است. روش تحقیق، کاربردی و توصیفی و از نوع تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری شامل کلیه ی کتابهای دوره متوسطه و نمونه در این پژوهش کتاب زیست شناسی سال چهارم تجربی می باشد که توسط دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی،برای سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۸۹ تالیف و چاپ شده است .. نتایج پژوهش نشان م یدهد که نقاط قوت کتاب زیست شناسی سال چهارم تجربی این است که اصل تفکیک وتنوع در این کتاب کاملا" رعایت شده است وسطح دشواری در حد مورد انتظار، مراعات شده است از این که در بیشتر دروس ازنوع نظری بوده و موضوع آنها روش کار است، نوع عملکرد موردانتظار ازنوع کاربرد ی است. در نحوه ارائه اولیه در سه پارامتر(ارائه، تمرین و ارزیابی) بین سطوح موردانتظار(آنچه باید باشد وآنچه هست) مطابقت کامل وجود دارد ودرارائه ثانویه نیز در بین پارامتر های مورد نظر بین سطوح مورد انتظار(آنچه باید باشد) وسطح موجود(آنچه هست) به میزان بسیار زیادی همبستگی وجود دارد. ازنقاط ضعف این کتاب این است که کمتراز حد انتظار به دانش عملی پرداخته، در نوع موضوع، با توجه به تاکید کتاب زیست بر روش کار وقوانین، کمتر ودر حد متوسط به این موضوع توجه شده و در نوع عملکرد کمتر از حد انتظار به کشف و ابداع پرداخته شده است. در شیوه ارائه اولیه و ارزشیابی اصل همتا سازی اصلا "رعایت نشده است. یافته های این پژوهش می تواند به دست اندر کاران امر آموزش وپرورش در زمینه ارائه محتوای مناسب در کتاب درسی زیست شناسی یاری برساند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.