ارزیابی و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از GIS و به روش AHP مطالعه موردی:بافت تاریخی شهر یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از GIS و به روش AHP مطالعه موردی:بافت تاریخی شهر یزد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از GIS و به روش AHP مطالعه موردی:بافت تاریخی شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از GIS و به روش AHP مطالعه موردی:بافت تاریخی شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از GIS و به روش AHP مطالعه موردی:بافت تاریخی شهر یزد :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

انتخاب مکان مناسب برای یک فعالیت در سطح شهر یکی از تصمیمات پایدار برای انجام یک طرح گسترده است که نیازمند تحقیق در مکان، از دیدگاههای مختلف می باشد. از آنجا که مکانیابی نیاز به اطلاعات و اهمیت زیادی دارد، حجم بزرگی از اطلاعات جزئی برای معرفی مکانهای مختلف باید جمع آوری، ترکیب و تجزیه و تحلیل شوند تا ارزیابی صحیحی از عواملی که ممکن است در انتخاب تأثیر داشته باشند، صورت پذیرد. در این پژوهش تلاش شده است ضمن تدوین بانک جامع اطلاعات مکانی مراکز آموزشی شهر یزد، وضعیت دسترسی تمامی مناطق شهر بر طبق استانداردهایموجود بررسی شده و پس از تعیین مناطق کمبود، با در نظر گرفتن سایر عوامل شهری موثر در مکانیابی مناطق آموزشی جدید مانند نزدیکی به معابر اصلی شهر، پارکها و فضای سبز و فضاهای ورزشی، بیمارستانها و مراکز نظامی و مراکز آموزشی موجود، نسبت به تعیین مناطق دارای پتانسیل مناسب برای گسترش فضاهای آموزشی اقدام گردد. سپس برای هر کدام از عوامل تاثیرگذار در مکانیابی مراکز آموزشی، لایههایی تهیه گردید و برای هر یک از لایهها با توجه به عامل فاصله و زمان، وزندهی صورت گرفت. در نهایت، تمامی لایهها با روش تحلیل سلسله مراتبی با یکدیگر تلفیق و مناسبترین مکانها برای تاسیس مراکز آموزشی ارزیابی و پیشنهاد شد. در نتیجه این مطالعه برای بافت تاریخی شهر یزد ۴ منطقه بدست آمد که مناطقی که به آن کد ۳ اختصاص داده شد مناطقی هستند که دارای کمترین اولویت جهت احداث مراکز آموزشی جدید میباشند و مناطقی که کد ۹ به آنها اختصاص داده شده است دارای بیشترین اولویت در احداث مراکز آموزشی جدید میباشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.