بررسی تطبیقی تاثیر دین بر معماری مکان هنرهای نمایشی در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی تاثیر دین بر معماری مکان هنرهای نمایشی در ایران دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی تاثیر دین بر معماری مکان هنرهای نمایشی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی تاثیر دین بر معماری مکان هنرهای نمایشی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی تاثیر دین بر معماری مکان هنرهای نمایشی در ایران :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

ادیان و مذاهب مختلف، اگرچه در حقیقت و ماهیت وجودی خود دارای ریشه و جوهرهای مشترکاند، اما درطول دوران حیات بشر و به فراخور زمان و شرایط محیطی و اجتماعی، همواره از زوایا و دیدگاههای خاص و متفاوتی به انسان و مسایل هستی نگریسته و آدمیان را به آن ارجاع داده اند. از سوی دیگر درام و نمایش نیز از آنجا که همواره بیانگر دیدگاه هنرمند خالق اثر، نسبت به انسان و جهان پیرامون وی بوده، خواه ناخواه از جهانبینی و اعتقادات دینی و مذهبی جامعه تأثیر گرفته است. بنابراین تفاوت دیدگاه دینی در هر جامعه ای به طور طبیعی، باعث تفاوت دیدگاه هنرمند شده و البته بیشترین تأثیر را در آثار مرتبط با دین و در موضوع مورد بررسی ما، یعنی هنرنمایش ایرانی و معماری ایرانی داشته است.خاستگاه هنر به طور کلی و نمایش به طور اخص ریشه در اندیشه های دینی دارد. افکار والای انسانی، دینی، سیاسی، اجتماعی، همواره در قالب های مختلف هنری، نقاشی، موسیقی، پیکرتراشی، معماری و در نهایت با تلفیقی از همه اینها یعنی نمایش به عرصه تجلی در می آید. دراین مقاله ابتدا به بررسی رابطه دین و هنر و وجوه افتراق و اشتراکآن به روش توصیفی تحلیلی می پردازیم سپس به ویژگی های نمایش ایرانی از وجوه مختلف، موضوع، درونمایه ،شخصیت ، نماد و نشانه و بررسی محیط های نمایش ایرانی، از لحاظ محیطی و رابطه این محیط با بازیگر و تماشاگر در نمایش های دینی، که مهمترین اصل در نمایش ایرانی است، پرداخته شده و در نهایت تاثیری که این مفاهیم در طراحی این مکان های نمایشی گذاشته مورد بررسی قرار گرفته که از نتایج این پژوهش می توان گفت طراحی و شکل گیری این چنین مکان هایی کاملا کاربردی و کارکردی بوده و یا به زبان علمی تر میشود گفت طراحی این بناها به شیوهفونکسیونالیستی است. یعنی بناهایی کاملاً اقتصادی، کاربردی و ساده. که این نیز چیزی غیر از افکار و اعتقادات اسلامی نیست.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.