بررسی اثر قوس زدگی در تونل های شهری مشهد مقدس با استفاده از روش تئوری ترزاقی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر قوس زدگی در تونل های شهری مشهد مقدس با استفاده از روش تئوری ترزاقی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر قوس زدگی در تونل های شهری مشهد مقدس با استفاده از روش تئوری ترزاقی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر قوس زدگی در تونل های شهری مشهد مقدس با استفاده از روش تئوری ترزاقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر قوس زدگی در تونل های شهری مشهد مقدس با استفاده از روش تئوری ترزاقی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

پس از ایجاد حفریه ی زیرزمینی، اجزای مجاور بخش حفاری شده، تمایل به حرکت به سمت درون حفریه را دارند. عکس العمل بخشهای ثابت و سالم زمین در مقابل حرکت بخش های تسلیم شده اطراف حفریه را قوس زدگی گویند. قوس زدگی یکی از متداول ترین پدیده ها در رویارویی با خاک بوده و به معنای انتقال بار از بخش تسلیم شده به بخش های ثابت مجاور است. حفریه های زیرزمینی با استفاده ا ز اثر قوس زدگی، قادر به کاهش مقدار بار موثر روباره و در نتیجه کاهش نگهداری می باشند. در اکثر پروژه های داخلی به خاطر عدم اعمال پدیده قوس زدگی، اغلب بارهای روی حفریه بزرگ تر از مقادیر واقعی محاسبه شده و موجب اتلاف وقت و سرمایه در اجرای پروژه می شود. در این تحقیق ضمن معرفی پدیده قوس زدگی، با استفاده از مطالعات انجام شده در پروژه های قطار شهری مشهد به بررسی قوس زدگی در دشت مشهد پرداخته شده است. نتایج، تغییرات ژئوتکنیکی نسبتا قانونمندی را از غرب و جنوب غرب به سمت شرق و شمال شرق دشت مشهد نشان می دهند که تقریبا موافق با مسیر خط ۲ قطار شهری می باشند. از این رو اطلاعات حاصل از پروژه خط ۲، نمونه مطالعاتی مناسبی جهت مطالعه قوس زدگی در دشت مشهد است. نهایتا با استفاده از روش تئوری کلاسیک ترزاقی پدیده قوس زدگی در دشت مشهد بررسی و حداقل عمق لازم جهت تشکیل قوس فشار بیش از ۱۰۰ متر به دست آمده است. با توجه به عمق کم تونل های شهری در مشهد که کمتر از ۲۰ مار بوده قوس فشار تشکیل نخواهد شد این در حالی است که کاهش ارتفاع بار فعال رو حفریه، حضور پدیده قوس زدگی فعال را نشان می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.