مطالعه و بررسی تجارت الکترونیک در فرش دستبافت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه و بررسی تجارت الکترونیک در فرش دستبافت دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه و بررسی تجارت الکترونیک در فرش دستبافت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه و بررسی تجارت الکترونیک در فرش دستبافت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه و بررسی تجارت الکترونیک در فرش دستبافت :

با تغییر شکل اقتصاد طی سه دهه اخیر ، جهان شاهد تولد شیوه های جدیدی از داد و ستد چه به صورت بومی و چه بین المللی بوده است . استفاده از این شیوه های نوین دادوستد دربین کشورهای پیشرفته(از نظر اقتصادی)بسیار رایج است وکشورهایی از قبیل ژاپن وایالات متحده امریکا درصد بالایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده اند.اهمیت این موضوع وگستردگی بحث تجارت الکترونیک ما را بر آن داشت تا جوانب مختلف آن را برشمریم وراهکاری برای استفاده از آن در صادرات فرش دستباف که مهمترین کالای صادراتی غیر نفتی است ارائه دهیم. فصل اول این پروژه با تعارف تجارت الکترونیک و مسائل مربوط به آن آشنا می شویم ،‌ و در فصل دوم به بررسی ومطالعه تجارت سنتی و تجارت الکترونیک در فرش دستبافت پرداخته ایم . فصل سوم شامل برخی سایتهای داخلی و خارجی است که از طریق تجارت الکترونیک کار تبلیغات و بازار یابی فرش دستبافت را انجام میدهند و در فصل آخر (فصل چهارم) بحث و نتیجه گیری مربوط به اقلامات انجام شده و راه کارهای جایگیزینی تجارت الکترونیک به جای تجارت سنتی ارائه شده است به امید آنکه در امر تجارت و صادرات فرش دستبافت مثمر ثمر واقع شود.
روند تحولات اقتصاد جهانی از جریان بین المللی شدن تا اقتصاد دیجیتالی نشان از حرکت بی وقفه این کاروان دارد. در این معنا ، عدول در بهره برداری از این پدیده می تواند خاطره تلخ صنعتی شدن را دوباره برای کشورهای جهان سوم تکرار کند . به تاخیر انداختن اقدامات کارسازی که برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و تجارت لازم است ، هرگز نمی تواند صورت مسئله را بر ای ما پاک کند و تنها نتیجه ای که می تواند برای کشورها و بنگاه ها به دنبال بیاورد ، تبدیل شدن استراتژی اقتصاد دیجیتالی به استراتژی اجبار است . زمانی که اکثر کشورهای جهان به سازمان تجارت جهانی می پیوندند ، دیگر صورت مساله پیوستن یا نپیوستن ایران به این سازمان نیست ، بلکه مساله چگونگی طی کردن این راه است در حالی که دیگر تصمیم گیری مناسب دیر است . تجارت الکتریکی به عنوان یک پدیده چه در سطح کلان کشور و چه در سطح خرد سازمان ، باعث اثرات غیر قابل تردید شده است . لذا پرداختن به زوایای مختلف آن نشان دهنده ابعاد بسیار گسترده و اهمیت غیر قابل انکار آن است . صنعت فرش بافی به عنوان یکی از منابع در آمد ارزی کشور توجه ما را به خود معطوف کرده و ما را بر آ ن داشت که راههای توسعه و صادرات آن را از جوانب مختلف بررسی کرده و ضعف و قوت آن را از لحاظ بازار یابی داخلی و خارجی و تجارت مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه راهکارهایی برای تجارت صحیح و رفع معضلات موجود در راه صادرات آن برای الکترونیکی شدن تجارت فرش تلاش نموده به امید روزی که همه موانع از سر راه ایران برداشته شود و ایران را هم چنان در صدر کشورهای صادر کننده فرش دستباف حفظ نماید .
۱تاریخچه تجارت الکترونیک :
انسان از آغاز آفرینش تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده است . در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود . شکارچی گوشت را با سلاح عوض می کرد . این سیستم اشکالات فراوانی داشت . مثلاً ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد . در این صورت گوشتها فاسد می شدند .
در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد . در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود ، شکارچی گوشت را باگندم و گندم را با جنگ افزار تعویض می کرد . این روش هم مشکلات زیادی داشت . کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود . از طرف دیگر معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود . ارزش آن مشخص بود ،‌حمل آن آسانتر بود ،‌فاسد نمی شد و همه طالب آن بودند . فواید استفاده از پول به اندازه ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت . ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد . در واقع ،‌یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود . در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد ، فینیقیان تکنیک باعث رونق تجارت شد و آن دریا بگذارند و به سرزمینهای دور دست یابند . با این پیشرفت ، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمینهای دیگر آغاز شد . اکنون ، شبکه جهانی اینترنت مانند همان کشتی دیگر آماده کرده است . ترکیب تجارت و الکترونیک از سال ۱۹۷۰ آغاز شد . برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این فناوری از جمله زیر ساختار مخابراتی ، مسایل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود .
مهم ترین هدف در تجارت حال چه از روشهای بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و از چه روشهای سنتی و قدیمی_ همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است . طبیعتا در این میان ، نقش بانکها و موسسات اقتصادی در نقل و انتقال پول بسیار حیاتی است . هنگامی که در سال ۱۹۹۴ اینترنت قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت ، موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند .
محصول تلاش آنها نیز همان بانکداری الکترونیک امروز است . سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی بشمار می رود .
بانکداری و تجارت الکترونیک هم اکنون در جهان به عنوان یک بحث بسیار تخصصی و در عین حال ، بسیار پیچیده تبدیل شده است و تطبیق آن با سیاستهای تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارد .
در بررسی تاریخچه تجارت الکترونیک در می یابیم که بورسهای اوراق بهادار نیز موسسات دیگری بودند که به سرعت فعالیت خود را با روند پیشرفت اینترنت هماهنگ کردند و موفق شدند که در عرض مدت کوتاهی ، با توجه به برتریهای اینترنت در مقایسه با روشهای قدیمی ، به دلیل سرعت و دقت بالا ، به موفقیتهای بی نظیری دست یابند .
تجارت الکترونیک ، علی رغم جوان بودن در جهان شناخته شده و در سالهای اخیر رشد فزاینده و غیر قابل پیش بینی داشته است . این رشد تصاعدی حاصل استفاده از یک ابزار ، یعنی اینترنت می باشد . البته تجارت الکترونیک فقط در شاخصه ها یا کشورهای خاصی جا افتاده و استفاده می شود . برای مثال ، در سال ۱۹۹۷ صنعت جهانگردی و توریسم مسوول ۲۰ تا ۳۰ درصد از فروشهای مجازی بوده .
۲-۱ بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک :
۱) یک سیستم بانکی روان و دقیق
۲) قوانین گمرکی ، مالیاتی و بانکداری الکترونیکی
۳) کد تجاری محصول و ایجاد امنیت اطلاعات
۴) تهیه و تدوین نظام مالی اطلاعات و نظام حقوقی اطلاع رسانی ( کپی رایت )
۵) محرمانه بودن اطلاعات شخصی
۶) تطبیق مقررات ملی با مقررات متحدالشکل بین المللی
۷) همکاری دانشگاهها ، مراکز تحقیقاتی و سازمانهای مختلف
۸) پذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضاییه
۹) تامین ، صدور و بکارگیری کارت هوشمند
۱۰) تامین خطوط ارتباطی پر سرعت و مطمئن و ایجاد بستر مخابراتی به شکل بی سیم .
۳-۱مدلهای تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک دارای مدلهای زیر است :
۱) تجارت B2 Business to Business-B
۲) تجارت C2Business to Consumer-B
۳) تجارت C2Consumer to Consumer-C
۴) تجارت A2Business to Administration-B
۵) تجارت A2Consumer to Administration-C
۶) تجارت G2Government to Government-G
۷) تجارت B2Government to Business-G
۸) تجارت E- Government to Employee2G
۹) تجارت P2Peer to Peer-P
۱-۳-۱تجارت فروشنده با فروشنده
B2B اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و بیشترین عایدی را دارد . در این مدل ، همه افراد و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل : تامین کنندگان ، خریداران ، فرستندگان دریایی کالا ، پشتیبانی ، خدمات ( سرویسها ) بازرسی ، اخبار بازاریابی و کاربریهای نرم افزار که موجب سهولت در امور تولید و خرید و فروش می شوند ، در یک محل گرد هم می آیند . B2B در جایی استفاده می شود که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام دهیم و خارج از حیطه خرده فروشان عمل نماییم ، چرا که خرده فروشی در اینترنت با خطرات بسیار همراه است ، زیرا مشتریان تمایل ندارند تا همه چیز را از روی اینترنت خریداری کنند . شرکت سیسکو سیستمز یکی از اولین شرکتهای بزرگی بود که در جولای ۱۹۹۶ سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرد . یک ماه بعد شرکتهای کامپیوتری مانند مایکروسافت و IBM نرم افزارهای تجاری خود را که امکان انجام فروش از طریق اینترنت را فراهم می کرد ، به بازار عرضه کردند . به صورت طبیعی ، در B2B فروش مستقیم منبع اصلی درآمد به حساب می آید ، مانند وقتی که یک فروشنده محصول خود را به یک فروشنده دیگر مستقیما می فروشد . با وجود این ، وب می تواند روی فروش مستقیم تاثیر بگذارد و این قاعده را بر هم بزند .
در این نظام جدید ، مشکلاتی نیز وجود دارد ، از جمله اینکه رو در رو نبودن مشتری و فروشنده باعث می شود که معامله به صورت مجازی صورت گیرد . این مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر باید با تلفن به مرکز اصلی وصل شوند ، اما هیچ تضمینی برای اینکه کسی در آن سوی خط باشد ، وجود ندارد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.