رابطه دانش فناورانه با سواد سلامت دیجیتالی در دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه دانش فناورانه با سواد سلامت دیجیتالی در دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه دانش فناورانه با سواد سلامت دیجیتالی در دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه دانش فناورانه با سواد سلامت دیجیتالی در دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه دانش فناورانه با سواد سلامت دیجیتالی در دانشجویان پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

این مطالعه با هدف بررسی رابطه دانش فناورانه و سواد سلامت دیجیتال در دانشجویان مراکز دانشگاهی فرهنگیان کرمانشاه صورت گرفت. مطالعه ی حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه و روش اجرا جزء پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان کرمانشاه در دو پردیس دانشگاهی پسرانه (شهید رجایی) و دخترانه ( شهید صدقی) در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به تعداد ۱۷۰۰ بود. نمونه ی مورد مطالعه براساس جدول مورگان به تعداد ۲۷۶ نفر ( ۱۶۵ پسر و ۱۱۱ دختر ) و به شیوه ی نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری متغیرها در بخش دانش فناورانه یک پرسشنامه ی ۲۱ سؤالی محقق ساخته که ۵ سؤال آن در مقیاس دو سطحی ( بله – خیر ) و ۱۷ سؤال آن در مقیاس ۵ سطحی لیکرت بود. در بخش سواد سلامت دیجیتال نیز پرسشنامه ی لاتین سواد سلامت دیجیتال اوروپا به تعداد ۳۶ سؤال دریافت و پس از ترجمه و تعیین روایی و پایایی به کار گرفته شد. توصیف داده ها براساس آماره های توصیفی و تجزیه و تحلیل داده ها نیز بر اساس آماره های استنباطی اسپیرمن و پیرسون صورت گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانش فناورانه وتوانایی بهره گیری عمومی از اطلاعات و روش های کیفیت بخشی به سلامت، توانایی بهره گیری از اطلاعات مرتبط با بیماری ها یا جراحات خاص، توانایی بهره گیری از اطلاعات تکمیلی دیجیتال بعد از مراجعه به پزشک و توانایی بهره گیری از اطلاعات معالجاتی درمانی دارویی در دانشجویان مورد مطالعه، رابطه ی مثبت و معنادار آماری وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.