توسعه گردشگری آذربایجان شرقی با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی (کریدور گردشگری تبریز – جلفا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 توسعه گردشگری آذربایجان شرقی با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی (کریدور گردشگری تبریز – جلفا) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توسعه گردشگری آذربایجان شرقی با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی (کریدور گردشگری تبریز – جلفا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه گردشگری آذربایجان شرقی با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی (کریدور گردشگری تبریز – جلفا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توسعه گردشگری آذربایجان شرقی با استفاده از مدل SWOT مطالعه موردی (کریدور گردشگری تبریز – جلفا) :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

گردشگری در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورها اهمیت دارد تا آنجا که اقتصادانان از آن به عنوان صادراتنامرئی یاد می کنند. گردشگری یکی از رشدیافته ترین صنایع نیمه دوم قرن بیستم بود و اغلب به عنوان کلید یا رمز رشد اقتصادی، چه در کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه به کار می رود. (Ahjem 1999) توسعه گردشگری راه حل کلی برای رفع همه مسایل شهری نیست ولی بی شک توسعه گردشگری استان آذربایحان شرقی باعث توسعه ملی خواهد شد و راهبردی مناسب را،برای توسعه پایدار و کاهشمحرومیت مناطق،پیش روی برنامه ریزان قرار خواهد داد. در زمان حاضر بسیاری از کشورها منافع اقتصادی واجتماعی شان را از گردشگری دریافت می کنند و درآمدهای گردشگری را برای توسعه زیرساخت های منطقهبه کار می برند (Eccles and Casta, 1996). این مقاله از نوع توصیفی- تحلیلی و جمع آوری داده ها از طریق بررسی های اسنادی و کتابخانه ای و مطالعات میدانی(پرسشنامه ای ) است و در تجزیه و تحلیل داده هااز مدل SWOT استفاده شده و جامعه آماری شامل شاغلین و گردشگران در کریدور تبریز- جلفا و به صورت تصادفی است. قابل ذکراست که کریدور تبریز -جلفا شامل دو محور تبریز- پیام وتبریز- جلفاست که در مقالهدو محور بصورت جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته است.یافته های تحقیق نشان دهنده آن است که این دومحور به رغم برخوردار بودن از ظرفیت های بالای گردشگری در بخش های تاریخی،فرهنگی و طبیعی،عواملی مانند کمبود امکانات زیربنایی و رفاهی ،تعدد تصمیم گیران و مسایل مدیریتی، ضعف تبلیغاتی مانعرونق صنعت گردشگری در این دو محور شده است اصلاح نهاد های مدیریتی ، تقویت تبلیغات جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی،تعامل بیشتر بین مسئولان و سازمان های مرتبط با گردشگری و مردم در این دو محورمی تواند گردشگری را به عامل ارز آور و اشتغال زا تبدیل کند.نتایج این پژوهش می تواند در سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و شهرداریشهرستان تبریز،جلفا و مرند ,شرکت های گردشگری کاربرد داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.