بررسی نقش دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل درصنعت توریسم و جذب گردشگر با مدل swot و تاکید بر توان های فضایی تاریخی- فرهنگی گردشگری مطالعه موردی : شهر تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل درصنعت توریسم و جذب گردشگر با مدل swot و تاکید بر توان های فضایی تاریخی- فرهنگی گردشگری مطالعه موردی : شهر تبریز دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل درصنعت توریسم و جذب گردشگر با مدل swot و تاکید بر توان های فضایی تاریخی- فرهنگی گردشگری مطالعه موردی : شهر تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل درصنعت توریسم و جذب گردشگر با مدل swot و تاکید بر توان های فضایی تاریخی- فرهنگی گردشگری مطالعه موردی : شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش دیپلماسی شهری برای ایجاد تعامل درصنعت توریسم و جذب گردشگر با مدل swot و تاکید بر توان های فضایی تاریخی- فرهنگی گردشگری مطالعه موردی : شهر تبریز :

تعداد صفحات :۳۵

چکیده مقاله:

دیپلماسی از شکل و مفهوم سنتی خود فاصله گرفته و شهرها در عرصه ی روابط بین الملل جایگزین دولت ها می شوند. دیپلماسی شهری هنر نشان دادن توانایی ها و پتانسیل های شهری به موازات دیپلماسی ملی و به کار بردن آن در جهت توسعه ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرها، در فضای جریان ها و اقتصاد مبتنی بر تفکرات نئولیبرالیسم و جهانی شدن می باشد.در این میان صنعت گردشگری و جذب گردشگر یکی از شاخه های راهبردی توسعه اقتصادی شهرها در عرصه ی دیپلماسی شهری است، که همکاری های شبکه ای شهرها در کسب سهم بیش تری از بازار گردشگری بین المللی با استفاده از این ابزار، گسترش روزافزونی داشته است. هم چنین گردشگری شهری با تکیه بر پتانسیل ها و فضاهای توریستی شهرها یکی از دلایل مهم توجه و جذب گردشگران داخلی و خارجی به شهرها می باشد. مجموع یافته های این تحقیق و بررسی آن با مدل تحلیلی swot نشان می دهد کلان شهر تبریز از نظر دسترسی به شبکه های شهری همکار در سطح جهان و بازار گردشگران بین المللی در شرایط مطلوبی به سر می برد. علاوه بر این بافت تاریخی- فرهنگی غنی و پتانسیل های توریستی این شهر و سابقه ی پیشین تبریز در عرصه ی بین الملل، شرایط مساعدی را برای ورود آن، به عرصه ی دیپلماسی شهری و برنامه ریزی در جهت جذب توریست فراهم کرده است. البته در کنار این نقاط قوت و فرصت های ایده آل، ضعف ها و تهدیداتی نیز نظیر بی ثباتی های سیاسی و جنگ داخلی در برخی از کشورهای همسایه و نزدیک نظیر عراق وسوریه به چشم می خورد. از طرفی توان های فضایی گردشگری شهر تبریز بر اساس تجزیه و تحلیل نمودار بدست آمده دارای عوامل جاذبه ای بیش تری نسبت به دافعه های آن می باشد که بیش تردر مرکز شهر متمرکز شده اند. نظیر تسهیلات و زیرساخت ها ، مراکز تجاری و خدماتی ، نقاط گردشگری شهری و… که البته زمینه ی مشکلاتی چون آلودگی شدید هوا ، ازدحام و شلوغی را به وجود آورده است. علاوه بر این ها فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری ، کیفیت پایین خدمات وتسهیلات گردشگری از ضعف های موجود در شهر تبریز می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.