بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش ذائقه موسیقایی بر سرمایه فرهنگی :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هدف این پژوهش، بررسی نقش ذائقه موسیقی بر سرمایه فرهنگی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز بوده است. با توجه به اینکه جامعه شناسی معرفت از جمله قدیمی ترین زیر رشته های جامعه شناسی است. در این رشته از جامعه شناسی، به طور کلی تعیین اجتماعی معرفت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. یکی از گونه های متنوع معرفت، ذائقه موسیقایی است. از اینرو جامعه شناسی ذائقه موسیقایی را می توان از زیر رشته های جامعه شناسی معرفت به شمار آورد. در جامعه شناسی ذائقه موسیقایی، این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که ذائقه موسیقایی تا چه اندازه تحت تاثیر روندهای اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه ی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز بود، حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران ( ۳۵۰ ‏نفر) در نظر گرفته شد. در این پژوهش روش نمونه گیری به صورت تصادفی چند مرحله ای انجام شد. روش جمع آوری اطلاعات از طریق تکنیک مصاحبه عمیق که به مطالعه ذائقه موسیقایی و پرسشنامه سرمایه فرهنگی بوردیو مورد استفاده قرار گرفت و بر روی نمونه مورد نظر اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحرافی معیار، وا ریانس و نمودار و … ) و به منظور آزمون سوال های پژوهش از آمار استنباطی ( از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمون ) مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد: که ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری در سه شاخص: ۱ ‏- تجسم یافته یا سرمایه بدنی و فردی (مهارت ذهنی، مهارت در ارائه موسیقی) ۲ ‏- عینی (مصرف کالاهای فرهنگی، تملک کالاهای فرهنگی، علاقمندی به هنر) ۳ ‏- نهادی (تاثیرگذاری عوامل موثر در گرایش به موسیقی) بر ذائقه موسیقایی تاثیر گذار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.