بررسی درس پژوهی با عنوان سازمان یادگیرنده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی درس پژوهی با عنوان سازمان یادگیرنده دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی درس پژوهی با عنوان سازمان یادگیرنده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی درس پژوهی با عنوان سازمان یادگیرنده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی درس پژوهی با عنوان سازمان یادگیرنده :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

هدف مطالعه حاضر چگونگی نهادینه سازی درس پژوهی به مثابه سازمان یادگیرنده است. با توجه به یافته های ملی مطالعات تیمز و پرلز که جایگاه و عملکرد کشور جمهوری اسلامی ایران در تمام دوره های اجرای آزمون تیمز ، بطور معناداری پایین تر از میانگین عملکرد بین المللی بوده است و نتیجه آزمون نیز رابطه معناداری با توسعه یافتگی و عملکرد هر کشور در این زمینه دارد ، در این مطالعه احساس تعهد نسبت به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان که نسل آینده کشور هستند شده است تا با سرمایه گزاری بر روی قابلیت های نسل آتی برای ایجاد یک زیرساخت مستحکم آموزشی گام های اولیه برداشته شود. درس پژوهی از جمله شیوه های مؤثری است که طرح ریزی اهداف آموزشی را با سرعت و ضریب اطمینان بالایی روبرو ساخته است. شیوه های درس پژوهی با هدف« پژوهش مشارکتی در کلاس درس» روی بازسازی فکری معلم و دانش آموز در یاددهی – یادگیری تمرکز داشته و معلمان را تشویق به افزایش مهارت های حرفه ای خود در حین کار می کند. در ایران بیش از یک دهه است که درس پژوهی در بین کارگزاران آموزشی و معلمان توجه ویژه ای به خود جلب کرده است اما با این حال ابعاد عمیق درس پژوهی آنگونه که شایسته است، جایگاه کاربردی خود را در حوزه آموزشی پیدا نکرده است. ازینرو بنظر می رسد درس پژوهی از سوی متولیان امر توجه و اهتمام ویژه ای را می طلبد. نتایج این مطالعه نشان داد که با محوریت قرار دادن معلمان جهت نهادینه سازی درس پژوهی به عنوان سازمان یادگیرنده می توان تا حدودی به زمینه های تحقق این هدف نائل شد. محقق امیدوار است با انجام این مطالعه مسئولین آموزشی را در بهره برداری از نتایج آن یاری داده و ایده های منطقی جهت نهادینه سازی درس پژوهی از درون مطالعه استخراج گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.