بررسی چگونگی و کیفیت ارتباط فضاهای آموزشی و نیایشی در گذر از دوران صفوی به قاجار نمونه موردی:مسجد حکیم اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی چگونگی و کیفیت ارتباط فضاهای آموزشی و نیایشی در گذر از دوران صفوی به قاجار نمونه موردی:مسجد حکیم اصفهان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونگی و کیفیت ارتباط فضاهای آموزشی و نیایشی در گذر از دوران صفوی به قاجار نمونه موردی:مسجد حکیم اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی چگونگی و کیفیت ارتباط فضاهای آموزشی و نیایشی در گذر از دوران صفوی به قاجار نمونه موردی:مسجد حکیم اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی چگونگی و کیفیت ارتباط فضاهای آموزشی و نیایشی در گذر از دوران صفوی به قاجار نمونه موردی:مسجد حکیم اصفهان :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

یکی از شاخصه های ورود اسلام به ایران،بوجود آمدن فضاهایی است که جوهره ی آنها را دانش مذهبی شکل میداد و این امر، باعث ایجاد تعامل بین دو مفهوم آموزش و نیایش گشت. این پیوند و تعامل در دوران های بعد، ادامه یافت و کامل تر شد. پدیدار شدن دو مفهوم مسجد و مدرسه در کنار هم،باعث ایجاد تحولی شگرف در معماری این بناها شد که حتی در مدارس باشکوه صفوی نیز دیده نمیشود. بررسی چگونگی وسیر تحول پیوند بین این دوفضا،در دوران صفوی و قاجار،موضوع مورد پژوهش در این مقاله است که به روش تحلیلی توصیفی و با مطالعات کتابخانه ای و میدانی به نگارش درآمده است. برای تحقق این امر،ابتدا فضاهای نیایشی و آموزشی در هردوره و چگونگی و کیفیت تعامل آنها بررسی میشود،و همچنین چند نمونه ی موردی از هر دوره تحلیل میشود،سپس به مقایسه دو دوره با یکدیگر به کمک نمونه ها،پرداخته میشود.از نمونه های خوب در این باب،مسجد حکیم اصفهان است که اولین بنایی است که در آن،این دو فضا کاملا با هم ادغام میشوند.یافته های تحقیق نشان میدهد که در دوران صفوی،مساجد از مهم ترین عناصر معماری بشمار میرفته است و در کنار آن،مدرسه ها نقش کمرنگ تری ایفا میکرده اند و با گذشت زمان،پیوند بین این دوفضا،محکمتر میشود تا اینکه در دوره قاجار،به اوج خود میرسد و گونه ی جدیدی به اسم مسجد مدرسه بوجود می آید که در آن، این دو فضا، کاملا باهم ادغام شده و در عین حال، هر کدام مستقل و کامل هستند.همچنین،انواع مسجد مدرسه مورد تحلیل قرار میگیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.